Gå til innhold

Har dere hørt utrykket ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du vil ha jente, så må du vente!

Ei som jobber på et legekontor sa dette til meg i dag, at det var et utrykk som ble brukt!

At hvis du vil ha jente så mannen spare lenge, helst flere uker før samleie!

Noen det har stemt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe.....nei den var ny:-)

Handler nok heller mer om tidspunktet rundt eggløsning;-))

Skrevet

Har hørt at sædcellene som kommer ut etter at mannen har vært avholds veeldig lenge er "halvdøde", og at jentesædcellene som er mest hardføre har størst sjans ti å komme fram til egget! :-)

Skrevet

Det kan ikke stemme at hvis vi ikke har hatt sex på flere uker,så er sæd cellene halvdøde...jeg er veldig plaget av urinveisinfeksjon så orker ikke ha sex så ofte...men har da snart to barn...det som er en bra teori er at hvis du har lyst på jente så ha sex noen dager før eggløsning siden dem lever lenger enn guttesædceller...

Skrevet

Hei! :-)

Det var faktisk hun på legekontotet som brukte det uttrykket, at hvis mannen ikke hadde hatt sæduttømming på veeldig lenge, så var sædcellene " havdøde".

Og derfor kommer dei sterkeste og mest utgholdende frem til egget, som da er jentesædcellene! :-)

Hun jobber hos en privat gynekolog!

Skrevet

Har født 6 stykker, og det der har enda ikke stemt hos meg.

Det som er forklart ofte (teoretisk) er at guttecellene svømmer fortere til egget, sånn at hvis man har sex nærmest EL, så treffer altså en guttecelle egget først, og så blir det gutt.

Men har man sex kanskje ei uke før EL, blir det jente, fordi de lever lengre enn guttecellene, sånn at selv om de svømmer saktere, treffer de likevel egget en eller annen gang, og da er gjerne guttecellene døde når en jentecelle treffer målet.

Likevel er det omtrent 50/50 ;o)

Man får det man får!

NL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...