Gå til innhold

Har dere hørt utrykket ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du ha jente, så må du vente?

En som jobbet på et legekontor sa dette til meg i dag! :-)

Hun sa at det var et utrykk som vart brukt, om at hvis du vil ha jente så må sæden spares opp helst i flere uker!

Stemmer det på dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel eit av dei mange kjerringråda som finst, så om det stemmer er vel vanskeleg å seie. Har 2 jenter og vil gjerne ha gut no, men har ein følelse av at det blir jente likevel. Somme er bygde for å få gutar og andre for å få jenter. Så er der jo dei heldige som får begge deler.

Har hatt spontanabort fleire gongar siste året og kan ikkje hjelpe for å tenke at det kansje var gutefoster.

Så finst der også det uttrykket som seier inn og vente så blir det jente, inn og ut så blir det gut;)

Skrevet

Stemmer på ei veninne av meg! :-)

Skrevet

hmm har ikke hørt det utrykket før nei...

men jeg vet at det er større sjanse for å få jente om man har sex noen dager før EL (ikke rett før). Guttesædcellene svømmer fortest og det lønner seg om egget allerede er der. Jentesædcellene overlever lengst og det lønner seg om det er noen dager (3-5) mellom sex og EL. Og jo lengre man sparer jo større dose - jo større dose jo flere celler som kan overleve:)

Skrevet

Er ikke no vits for mannen og ikke ha utløsning på 14 dager da for sæden overlever ikke så lenge i pungen, en fornyer seg hele tiden :-) Tror denne er individuelt. Med datteren min hadde vi ikke sex før befruktning og ikke denne gangen heller for han var ute på sjøen og det blir gutt. Så jeg tror det hele er tilfeldigheter om hvilken sædcelle som treffer egget, for hadde det vært så enkelt så hadde vi alle fått det kjønnet som vi "ønsket" oss :-)

Skrevet

Om det blir gutt eller jente er jo ikke opp til oss jentene, men guttene...

De som har x og y kromosomene..Vi jentene har bare x...Så den som kommer først og inn i egget er det kjønnet man får...:o) ehehe

Har og så hørt at hvis man får gutt så er mannen en dårlig elsker....hehe..Kan ikke stemme her, selv om det er gutt vi har fra før...hehe:oD...

Signerer anonym da jeg ikke tilhører her riktig ennå...:o)

Skrevet

Nei det stemmer jo selfølgelig ikke alltid!:) Men forskning sier at det er størst sannsynlighet:)

Skrevet

Har også hørt lignende av flere!

Skrevet

Stemmer ikke her. Første var vi fra hverandre i en mnd, ble gravid med en gang da. Fikk gutt.

Skrevet

Har hørt det, men det stemmer ikke på oss! Vi har hatt samme sex-rytme hele tiden, det er 3-4 ganger per uke, og vi har to jenter. Har ikke ventet med noe som helst! :) Men nå i dette svangerskapet ble jeg kvalm, det har jeg ikke vært før, så kanskje dette er gutten??? :)

Skrevet

Har hørt at de fleste jentebebisene blir til før EL og gutter EL dagen!

Skrevet

spares opp? Altså ikke ha sex på flere uker?

Vi hadde sex minst anna hver dag for at jeg skulle bli gravid.. fikk jente vi..

I det siste har sex livet vært litt roligere, og nå tror vi en gutt er på vei

Skrevet

In og ut so blir det gut stemmer iallefall på meg!! Måtte le når jeg las det her!! hehe:) Stemmer vel ganske så bra! Fort gjort å lage guttebabyer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...