Adalis Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Er rimelig fersk i gamet, kjøpte inn litt utstyr i fjor, men må kjøpe mer, og på nettet finnes det jo så vanvittig mye. så, hva er dies?? Og finnes det noen nybegynnersider ett sted, hvor det kanskje finnes lister over ting man burde ha for å komme godt igang? Noen som vil hjelpe meg litt? Har hatt for lite ting å velge i nå, så sidene ble ikke så fine.
Adalis Skrevet 14. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. august 2007 Og, hva er "rub-on"?? Nesten sånne juksetatoveringer barna har??
Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 dies er sånna utstansa greier, som man lager med tang rub ons er tatoveringaktig prøv scrapping.no, masse tips. dies kjøper du billig på kuttut.no, blir sykt dyrt om man skal kjøpealle formene, trenger jo bare figuren som er stanset ut anbefale deg å kjøpe tanga først som sist:-)
Adalis Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Hehe, nå skjønte jeg veldig lite!! ;o) Ustansing?? Sånn som hullemaskiner gjør? Skal gå inn på den siden. Men hva mener du med formene til dies greiene?? Og trenger jeg bare ett eksempel av noe som allerede er formet ut? Føler meg helt grønn.. Når jeg kjøpte inn i fjor, trodde jeg at jeg klarte meg med klistremerker!!! Hehe..
haater husarbeid Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Hei Dies er sånne plater som du bruker i tanga di for å trykke ut figurer. Det finnes tusenvis, jeg har kjøpt dies jeg tror jeg får bruk for. Lett å gå overboard når en er fersk Meld deg inn i www.scrapping.no/forum. Der har de en side som heter selges; der kan du få kjøpt brukte dies f eks, bånd og mønsterark billigere enn i butikken. Og en side heter ønskes. Der kan du legge inn ønsker om at noen trykker opp diecuts til deg. Jeg la f eks ut en nå om noen kan trykke ut tanndiecuts til meg så jeg får scrappe juniors første tann. Rubons er fine trykk og bokstaver som du kan få gnikke over på layouten du lager. Hvis du sender meg en pm med navn og adresse, så skal jeg ihvertfall trykke ut diecuts av det jeg har og sende deg litt stæsj å pynte med
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Jepp, utstansing er som med hullmaskin bare at du stanser ut ulike figurer, bokstaver osv. Dies er ulike former til utstansing som du setter i tang eller annet utstansingsutstyr. Litt som pepperkakeformer bare at de må settes inn i maskin eller tang for å trykke ut...skjønner? Er jo ikke sikkert du ønsker å bruke en dies-figur kjempemye, og da er det egentlig bedre å kjøpe ferdig utstanset figur (i kartong)...
Lille Jumbo Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Denne utsansegreien og dies er noe som heter Quickutz. Det består av en "tang" som du setter en dies inni. en dies er en metall plate med en figur på. med denne tangen og denne diesen sammen kan du stanse ut utallige av denne figuren og det finnes mange diser. Se inne på www.quickutz.com der står det masse om dette. må bare ha må bare ha.......
Lille Jumbo Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 se på denne linken da: http://www.quickutz.com/squeeze.asp?CartId={F3EE99BC-AF01-452D-9F62EVEREST-931FC572CFE3}&selProduct=squeeze&Show=diesets&FSCat=117 håper den virker.......det er en demonstrasjons kutt. kanskje en må trykke på der det står click to watch again.....
Adalis Skrevet 14. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2007 Tusen takk for all hjelp!! Nå skjønte jeg det! Hehe.. Litt lettere å komme igang når man finner tips, hjelp og råd ett sted. Og ikke minst skjønner noen av "faguttrykkene". God natt! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå