Gå til innhold

Vannet har gått - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet gikk for en times tid siden, det sildret ned... Hodet skal være festet, men allikevel kom det masse og det drypper fortsatt. Jeg ringte Rikshospitalet som sier de vil ha meg inn på kontroll i morgen kl.10:00. Er det vanlig at de venter såpass lenge med å sjekke ting? Jeg er førstegangs, og for alt jeg vet kan disse smertefulle kynnerne være svake rier. Får sjekke nå om de er regelmessige, men de gjør ikke forerdelig vondt... Må rier være utåelige for at man skal inn på sykehuset?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, mener på at jordmor sa til meg idag, at man skal ringe hvis riene er likedan veldig lenge (par timer) ring uansett du etterhvert, om du lurer :) kommer de med 5 minutters mellomrom, skal du hvertfall ringe.. lykke til! =)

Skrevet

vil ik skremme deg, men det sa de til meg oxo da vannet gikk med førstemann,

hadde det ik vært for at mamma var i nærheten så hadde jeg født hjemme.

hadde ik vondt i det hele tatt.

kjente ik rier eller noe.

etter 2 timer dro vi likevel til føden, en halv time etter vi kom inn på føden så var gutten vår ute.

jeg har noie de kaller stille åpning.

Jeg ville følgt litt med, prøvd å kjenne etter om det er noe der, og hvor lang tid det er mellom murringene.

Skrevet

da vannet mitt gikk siste svangerskap, ringte jeg sykehuset.....de svarte "ja da har du et problem"...fordi det var fullt!!!..herreguuu....noen ganger trur jeg de er hjernedøde alle sammen som jobber der!...det er liksom ikke DET vi trenger å høre!!!!

uansett....vannet gikk....6 timer senere hadde jeg født!.....så synes det er merkelig at de sier kom på KONTROLL dagen etter...???...

ta tiden mellom riene,kynnere,...eller hva det nu enn er man har;)...5 minutter mellom...REIS til sykehuset....!!

dette er spennende:)

Skrevet

Vannet mitt med 1. mann gikk kl 17. Ringte føden og fikk beskjed om å komme inn dagen etter kl 08 siden jeg ikke hadde regelmessige rier. Jeg ble SÅ skuffet, for jeg trodde jeg skulle føde den dagen.

Bestemte meg for å dra på føden bare for å få en sjekk. Fikk klyster for å se hva som skjedde, og kl 22.12 samme kveld var han født.

Hadde ikke utålelige rier, men jordmor mente jeg hadde høy smerteterskel siden jeg faktisk snakket meg igjennom en ganske sterk rie. Jeg kjente den ikke så godt, men den ble registrert på det bletet jeg hadde rundt magen (husker ikke hva det het)

Jeg ville nok dratt inn for å få en sjekk...

Skrevet

Hei! Jeg hørte av en annen at de venter i 24 timer etter vannet har gått og hvis ikke fødselen er i gang da, så setter de den i gang. Ellers var det bare å vente på rier. Men skjønner kjempegodt at du er bekymret, jeg hadde heller ikke kunne ventet til neste dag tror jeg. Håper at fødselen kommer i gang og at den går bra. Masse lykke til, jeg skal tenke på deg!!!!

klem

Skrevet

på "mitt" sykehus blir en innlagt når vannet går, om det går delvis eller helt er urelevant. Her setter de antibiotika drypp 12 timer etter vannavgang så jeg fikk beskjed om å komme rett inn. Ble nøye sjekket hver 12 time, samt fikk antibiotika. Ble satt i gang to dager etter fordi riene ikke var så effektive som de burde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...