Gå til innhold

Ullundertøy og høstsko, hvor handler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høsten er rett rundt hjørnet og det er på tide å handle både sko og ullundertøy.

Jeg har handlet hos nøstebarn tidligere, men det blir dyrt i lengden..og upraktisk med håndvask og at det krymper så lett.Har handlet litt hos krabaten.no (janus) og på sparkjøp (tom og trine) da de har litt forskjellig farger osv. Siden ullundertøy fort blir litt kjedelig, er det jo artig med litt variasjon synes jeg.

- liker godt janus sine strømpebukser, de holder seg bra og er ikke så tynne som et annet slag jeg har prøvd (sparkjøp??)

- av bodyer liker jeg nok aller best nøstebarn, men synes også tom&trine sine er gode. Janus er litt tynnere, og mer elastiske, men jeg liker dem også.

-ulltrøyer handler jeg for føste gang i år, og skal prøve både janus og tom&trine tenkte jeg..

-longs synes jeg det fort har blitt hull på tidligere, så de som har vart lengst har jeg kjøpt på sportsbutikken.(bilde av ludvig på, men husker ikke merket..)

Noen som har forslag til gode høstsko som er vanntette? Har sett på et par fra Timberland, men de er jo litt dyre.. Har ponny eller skofus noe tilsvarende, eller finnes det noe bra på økonimisko?? Vi har jo både støvler og sherox, men det er greit å ha noe mellom det og joggesko til daglig bruk i barnehagen og hjemme, og da er det greit de ikke tar inn vann..

Hvor, og hva, liker dere best å handle i forhold til pris og kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke på pris når jeg handler sko. Ultra viktig at de er gode og vanntette. Hadde viking i fjor til begge mine, var fornøyd med det ene paret men ikke det andre. Skal prøve noe annet i år, husker ikke merket men mx sport hadde noe egenprodusert jeg vil forsøke.

Hva angår ull har jeg falt helt for tom og trine, og ikke sett noen grunn til å kjøpe noe som er dyrere.

Skrevet

Du har jammen greie på ull:)

Jeg kjøpte i fjor ull på Cubus. Sønnen min elsket de myke trøyene og fine var de å se på også, men sømmene raknet lett. Kjøper det meste av ull på Sparkjøp. Liker trøyer med glidelås. Min sønn blir gjerne for varm i ull og da er det greit å ha den glidelåsen i halsen.

Ellers kjøper jeg Ulvang strømpene. De har antiskli.

Ang høstsko kjøpte vi i fjor sko fra Obs! De ble best i test.

Var vel egentlig vintersko, men uten ullsåle er de flotte til høsten. Var skeptiske til slike billige sko, men de har holdt seg utmerket. Ikke er de tunge å ha på foten heller. Store sko blir gjerne litt klumpete på en liten fot, men er som sagt veldig fornøyd. Husker desverre ikke hva skoen heter, men de reklamerer stort for "best i test".

Ellers kjøper jeg mye troll, reflex og hm.

Skrevet

Hadde viking goretex i vinter til eldstemann, og var fornøyd med dem. Kanskje de kan brukes som høstsko også, bare de ikke blir for varme..?

Liker best å bruke ull både høst, vinter, vår og har etterhvert gjordt både gode og dårlige kjøp:-) Man lærer av erfaring:-) Synes også ullvangsokkene er gode til innebruk, er ike så glad i antiskli i skoene. Så har jeg etterhvert funnet ut at bukser i ren ull (prinseull f.eks) og stilongs, fort blir hullete..Cubus ull har jeg faktisk aldri prøvd, sikkert fordi jeg handler mest på nett.

Skrevet

Ullundertøy handler vi mest på Cubus, fordi det er lettest tilgjengelig. Synes kvaliteten er bra der i forhldt til pris.

Ellers handler vi på Nøstebarna, men da ullbukser og ullgensere.

Av sko har vi bare brukt skofus foreløpig. Kjempefornøyd med skofus! Ikke opplevd at han har blitt våt, selv om han hopper i vannpyttene.

Skrevet

Elsker nøstebarn, men til barnehage barn og hyppig vask kjøper jeg tom og trine topp/bodyer, ull stilgong fra sefa, tynne ullsokker, og så sverger jeg til IRIS sine ull poloer og bukser. Alt fra spar kjøp. IRIS er helt topp i barnehagen, 70%ull. Ellers har jeg stor sans for den tynne fleecen til HM, både bukser og jakker (uten hette).

Bor i Bergen, så høstsko må nesten vere vanntette:) Før har vi brukt ecco gore tex (kan ikke ha sokk med ren ull da), i kombinasjon med støver og sherox. I år skal vi kjøpe Sorell sko til gutta. Ull som en kan ta ut og tørke, og helt vanntette. Passer topp for Bergen. Blir det tørt i Bergen i høst, bruker de grå adidas skinnsko fra i vår.

Skrevet

Jeg har kjøpt ullundertøy fra Cubus og tinyzone.dk. Jeg syns det har fungert greit. Har også litt ullundertøy fra janus og tom&tine.

Sist vinter hadde gutten min goretex sko fra Viking. Jeg likte ikke dem. De var vanskelige å få på foten og virket så klumpete. Gutten min har bred og høy fot så det er ikke så lett å finne sko til ham. Dette året skal jeg kjøpe vintersko fra Reimatec.

Skrevet

Hos oss er det slik at vi handler de tynne ull undertøyene til sønnen min på hm. De er kjempfint å bruke å høsten. Men når vi skal kjøpe ordentlige ull undertøy, så går vi på babyshop. Det er et merke der som vi syns er kjemp bra. Troll merket.Dyrt, men bra. Verdt pengene. Og når det gjelder sko, så kjøper vi på sportsbutikker. Ifjor kjøpte vi et par sorell sko som var helt ypperlig. Vanntett og varme. Og i tillegg var skoene foret med ullsokker inni, så han trengte ikke en kjempe tykk ullsokker på føttene sine.

Skrevet

Kjøper stort sett ull på Sparkjøp, men har handlet litt på tinyzone.dk no. Kjøper kvite ullsett, og farger dei sjøl. Liker ikkje så godt fargene dei har i butikken.

Av sko er eg usikker på kva me skal prøve i år. Storesøster hadde Friends fra coop i fjor, og var veldig fornøyd med dei. Lillesøster hadde Elefant sko som eg kom over på salg. Det var dei gamle, og har hørt kvaliteten ikkje er så god på dei nye. (Nye produsenter.) Er Sorel kunn vanntett nede i foten, eller oppover heile skaftet og? Mine må nemlig ha sko som er tette all-over, ellers må det støvler til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...