Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Hehe... Dalenes dal ligger i Oppland fylke. Den strekker seg fra Lillehammer i sør til Lesja i nord, og Skjåk i vest. I tillegg omfattes sidedalen Gausdal også av Gudbrandsdalen. I Sør-Gudbrandsdalen ligger Lillehammer, Gausdal og Øyer. I Midt-Gudbrandsdalen ligger Ringebu, Sør-Fron og Nord-Fron. I Nord-Gudbrandsdalen ligger Sel, Dovre og Lesja, i tillegg er sidedalen Ottadalen som omfatter Vågå, Lom og Skjåk også av Nord-Gudbrandsdalen. Hva fikk du i geografi på ungdomsskolen, da?
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Flere fra dalen? :-) Eller er alle lærere så skarpe i geografi? Jeg hadde supre karakterer i alle fag når jeg gikk på skolen, men vet ikke om jeg klarer å ramse opp alle dalførene i Norge av den grunn. Gudbrandsdalen skulle jeg derimot klart! :-)
Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Er nok fra dalen, ja, men er nok også ganske interessert i geografi... :-)
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Hvilken del av dalen er du fra da? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå