Gå til innhold

Noen gravide med en smårolling i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gravide med en liten en hjemme, som du helst vil ha bleiefri før neste baby kommer???

Jeg er gravid uke 32, og har en gutt, 2,5 år. Han går med truser på dagen, og er kjempeflink til å tisse på do eller på potta si. Har en kul potte som spiller musikk osv, når det kommer noe oppi...

Har også kjøpt tøffe truser til han, som han synes er stas og ha på...

Men, problemet er det, at han ikke vil gjøre nr.2 på potte eller do...Han bare vil ikke, uansett... Så han sier i fra når han vil ha på bleie, og gjør nr.2 i bleia. Det skjer stort sett på kvelden når han skal legge seg (bruker bleie på natten) eller tidlig om morgenen.

Jeg vil ikke mase på han om å gjøre nr.2 på do, men vi snakker mye om at de store gutta bæsjer og tisser på do, dette sier han selv...

Noen tips til hvordan vi skal klare å få han til å gjøre begge deler på do???

Han er jo så flink til å si ifra at han må tisse eller bæsje, og har hatt få tisseuhell i buksa. Aldri bæsja på seg, heldigvis...Så han har faktisk full kontroll, og har hatt det en stund.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det akkurat sånn med førstemann. Han var egentlig fysisk klar da han var to, men var tydeligvis ikke psykisk klar. Så det ble til at vi skrinla hele prosjektet, og så gikk det nesten et halvt år til før han begynte å vise interesse ...og da gikk det nesten over natta å slutte med bleiene både på natt og dag.

En annen ting vi oppdaget, var at jo mer vi stressa med den bæsjinga, så holdt han liksom litt igjen, med resultat at han fikk hard mage.

Så mitt råd er, gi det litt tid og ikke stress.

Tror gjennomsnittet for gutter er rundt tre år for bleieslutt, litt tidligere for jenter.

Skrevet

Ja, ikke sant. Vi stresser ikke med bæsjinga...Men, stakkaren får jo bare bæsja når han har den bleia på, så han bæsjer faktisk ikke hver dag lenger, det kan gå to dager i mellom. Før, når han hadde bleie på hele tiden, kom det jo bare når det kom. Nå er det litt vanskeligere for han, stakars liten..

Psykisk klar ja, der sa du det. Da lar vi han bare gjøre som han vil da.., det er jo ikke noe stress enda..

Takk for svar.

Skrevet

He he, må innrømme at jeg ikke er så avslappa og kul som jeg hørtes ut i stad, kanskje, for nå er vi midt oppi det med lillesøster på 2 år. men vi PRØVER å være avslappa, men så er det den der tanken om miljøvern - av alle ting - som ligger i bakhodet ...tenk om mine unger ender opp med å produsere flere tonn ekstra bleiesøppel, fordi vi ikke forsto hvordan vi skulle hjelpe dem å slutte...?

Så jeg blir også glad om andre har andre svar :)

Skrevet

Her hvor vi bor, er det kildesortering i egne dunker, så bleiene kan kastet i matavfalldunken. Har du ikke det der du bor?

Skrevet

Høh? Bleiene er vel restavfall? Materialet de er laget av, er jo ganske kunstig, ikke akkurat komposterbart. Her i kommunen skal de iallefall kastes i restavfallet. Men det hadde jo vært utrolig greit.

Skrevet

No vart æ frustrert... Fikk beskjed om at de kunne kastes i matdunken, da uten plastpose...

Ja, ja... det mest miljøvennlige hadde vel vært rispapir, tøy og vaske med klut...Men, det blir bare pes og uhygienisk, synes jeg..

Lykke til med deg!

Skrevet

Bleier går i bio her og:) sikkert berre forskjellig frå plass til plass....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...