strekkmerketrollet Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 I formiddag fikk jeg plutselig så utrolig hjertebank, rask puls, svimmelhet og kvalme... varte i noen timer.. har nå ligget på sofan å sovet en time ca.. Er fortsatt litt kvalm, til tider svimmel, men mest av alt utrolig rask puls! (hvilepuls på ca 96) er skjikkelig ubehaglig.... hva kan vere grunnen til dette??
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 ingen som kan gimeg heller et svar på dette. har puls på 110 som er nokså høyt, men ikke så mye å gjøre med... Legen har iallefall ikke sagt at det er farlig, men at jeg må følge med at pulsen går ned til normalen etter fødselen... lykke til;)
mamme te snart 3 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 trur kansje eg har svar på spørsmålet ditt...eg og var og er forsatt plaga me svimling å problem me å pusta..så gjekk te doktoren å han sa att det mest sannsynnli er ei pulsåra som babyen presser seg innte i ryggraden..visst enn legg seg på venste side litt sånn nesten på magen.. så forsvinn da..eler ligg på alle 4 sånn atte magen fere ned.. det er kjempe plagsomt..å får da nesten heila tio..om eg står ,siter kjøre bil, ja da kan komma ka ti som helst og når eg sover... håpa det hjelper for deg..
strekkmerketrollet Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 åh tusen takk skal teste!
strekkmerketrollet Skrevet 14. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2007 skal legges til at sambo opererte i dag, å dette startet under operasjonen... Så det kan jo kanskje vere nervene mine som spiller meg et puss?
velsignet med to Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Jeg er også plaget med dette, men ingen som kan fortelle meg heller hva det er. På det verste var hvilepulsen min oppe i 120, dro til legevakta da og lå der til observasjon i to timer før det gikk ned igjen. Blodtrykket mitt blir også høyere enn normalt når jeg får dette, men aner ikke hva det kommer av. Fastlegen min sa at det nok kommer av angst/depresjon, men det kan jeg ikke skjønne for jeg har ingen andre "symptomer" på det, og har vridd hjernen min for å komme på om det er spesielle tanker eller situasjoner som utløser dette hos meg, slik jeg fikk beskjed om å gjøre sist jeg var hos han, men det kommer alltid i forskjellige situasjoner og ikke tenker jeg på noe spesielt heller. Jeg har selv konkludert med at det skyldes at livmora/babyen trykker på ei pulsåre, slik du over her skrev noe om.
bamby Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Ja kjenner til symptomene her, hadde faktisk et besvimelsesanfall for en mnd siden og nesten et igjen idag......min forklaring etter hendelsen(var innlagt den dagen) er press på vene cava/hovedpulsåre eller/og akutt blodtrykksfall.... har litt problem med veldig svingende, lavt blodtrykk! Men jeg tror det er pga for lite oksygen til hodet..som skapr svimmelhet, flimring, kvalme og i verste fall besvimelse..i mitt tilfelle er det verst når eg sitter, spes i bil...så svimte av på veien, men fikk nå stoppa før det inntraff!!
Gnisten Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Heisann! Hadde det sånn for noen mnd siden. Hadde hvilepuls mellom 110 og 130, var svimmel og ekstemt tungpusten. Hadde hele tiden følelsen av at jeg kom til å besvime, så jeg dro til legevakten der de tok allemulige slags tester av meg bla ekg... Det ble selvsagt utslag på ekgen.. Det er nemlig svært vanlig med urytmiske hjerteslag under svangerskapet. Dersom du er dispoert for det vil du mest sannsynlig merke det. MEN det er ikke farlig! Har vært på alle slags tester av hjertet i ettertid, men de finner ikke noe galt. Bare husk at hjerte ditt har en økt belastning og at det muligens er derfor du merker ubehag! En annen ting det kan være er stoffskiftet ditt! Ta deg en tur til legen din og få de til å ta en blodprøve for å sjekke det! Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Har ikke lest alle svarene, men dersom dette er noe som gjør deg usikker bør du kanskje ringe lege/jm i tilfelle det er symptomer på svangerskapsforgiftning
strekkmerketrollet Skrevet 15. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2007 Tusen takk alle sammen Føler meg bedre i dag, men viss det utvikler seg til å bli like gale som i går senere i dag, så kommer jeg til å ringe legen... bare for å ha gjort det... Ekkelt var det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå