Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Fikk brev om at jeg var invitert til dette denne måneden... Va går det ut på? Hvor mange er der ca? Er liksom helsesøster med og prater med oss da eller? stiller spm og slik? hm... skummelt..
MTMT Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Kommer nok litt an på om det er mange som har fått barn på samme tid som deg hvor mange som er i gruppa. Hos meg er vi 4 stk. Først veier og måler vi barna, så setter vi oss på gulvet på en lekematte og lar ungene ligge å leke å utforske hverandre mens vi snakker om forskjellige tema fra gang til gang. Helsesøster er med. Vi kan spør om alt det vi lurer på og utveksle erfaringer med de andre mødrene. Veldig kjekt. Kan anbefales.
hurra1971 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Hos oss var det tre treff på helsestasjonen. De hadde da satt sammen 8 stk som har fått barn rundt samme tidspunkt som da utgjør en "barselgruppe". Vi hadde foredrag med ulike temaer. Første gang var det riktignok mest å bli kjent (helt ufarlig opplegg), andre gang var det en som fortalte om førstehjelp til barn, og den tredje gangen var det en psykolog som snakket om kommunikasjon og samspill m babyer. Veldig interessant alt sammen. Vi 8 som utgjør barselgruppen avtalte den siste gangen å treffes igjen, og har gjort det en gang i uken siden. Kan anbefales! : - )
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Det er ikke så skummelt egentlig. Helsesøster og kanskje mellom tre og ti damer (kommer helt an på hvor mange osm har fått barn i nærheten av der du bor) som har babyer som er født omtrent samtidig treffes og så prater dere litt om mating, søvn og andre ting som følger med å ha baby. Ganske hyggelig egentlig, og så oppfordres gjerne gruppen til å sette en dato som de kan treffes på egenhånd:) Det går så bra så... hehe:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 hm, ja hadde sikkert vært interessant og vært med, men jeg er ikke den mest pratsomme, og tenker at jeg bare kommer til og sitte der og nikk og ikke prate så mye.. Er bare 23 også, og tenker at de andre sikkert er myye eldre enn meg og slikt.. Sikkert teit og tenke slik men..:/
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 23 år jeg og, de andre på barsel var 30++ !! kun ei på 25år...følte ikke jeg fikk noe igjen for det...men men, du vet ikke før du har prøvd!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Syns det er skikkelig koselig jeg. Vi er 4 stk, to på 40 år og ei på 25. Også meg på 25 da. Vi skravler og koser oss skikkelig. Har truffet hun andre på 25 flere ganger privat også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå