Zitro Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få energien tilbake? Er i min 13 uke nå og det blir bare værre og værre... Sliter med å komme meg på jobb og når jeg kommer hjem fra jobb så er det nesten bare å legge seg... Under min forrige graviditet (har en sønn på 2 år) så var jeg i konstant topp form. Nå er det bare forferdelig slitsom... Har fått påvist jernmangel, men skulle vistnok ikke starte med jerntilskudd før jeg var i uke 20...
Tirilsinmamma Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hei! Har hatt det på akkurat samme måte, men energien kom plutselig tilbake i løpet av noen uker.. Gjorde ingenting spesielt, må bare ta det med ro når kroppen trenger det.... Du kan jo prøve å ta Floradix, det kan også hjelpe mot jernmangelen...
line_n & sara Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 hæ? skal du ikke starte m jerntilskudd før du er 20 uker??? dobbelsjekk med legen..hørtes veldig rart ut! var trøtt og slapp jeg og, og fikk også påvist jernmangel, legekontoret ba meg om å ta jerntab daglig i fire uker, opphold i to uker, så ny blodprøve. har bare tatt det i en uke nå, så jeg venter fremdeles på å få energien tilbake! men ring legen din..har du jernmangel, burde du jo ta jern nå!
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Jeg er også tom for energi. jeg var på jobb og da jeg kom hjem var jeg så utslitt at jeg la meg og sto ikke opp før morgenen igjen. Hadde ikke overskudd til mine barn. Jeg fikk nå sykemld 40 % i en mnd. Skal ha fri en dag og jobbe kortere dager. Håper jeg klarer å jobbe vanlig etterhvert men nå er dette eneste løsning. Vi må lytte til kroppen vår.
gobop Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Jeg fikk samme beskjeden av legen min Du MÅ ikke vente så lenge, tror det er litt fordi jerntilskudd ofte medfører magetrøbbel. Poenget er å bygge opp lageret til fødselen, så du har god tid på deg Jeg anbefaler Floradix, den inneholder mye annet også, og hjelper på energien. Jern/Hemofer ble jeg steinhard i magen av, så det ødela helt hverdagen min.
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Jeg har også vært helt på bunn frem til uke 22. Var dønn sliten hver dag. Måtte legge meg ved 9-tiden hver kveld for å klare å gå på jobb dagen etterpå. Hos meg løsna det litt etter litt, men toppen av energi kom tilbake da jeg var hos kiropraktoren og han fikk knekt opp litt spenninger i rygg og nakke. Men det som både lege og jordmor sa til meg var at jeg måtte ta det med ro. Ta ting i det tempoet som kroppen ville, ikke bare kjøre på som vanlig. Håper du snart blir bedre!
grolla Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Kjenner meg godt igjen! Det er helt vanvittig hvor sliten en kan bli uten å gjøre noe som helst! Er i min fjerde feriuke nå, og takk for det. Skjønner ikke hvordan jeg skulle greid å gå på jobben. Begynner til uka, og skjønner ikke hvordan jeg skal greie å jobbe femti timer neste uke... men får bare prøve. Merkelig at du må vente med jerntilskuddet, jernlageret øker jo ikke akkurat... ring igjen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå