Gå til innhold

dere som har født før..

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange av dere som ikke brukte noe smertestillende?? var på omvisning og div på sykehuset idag .. og der ble jeg litt skremt... satser nemlig mer på avslapping i badekar og ved hjelp av akupunktur osv der, enn smertestillende.. man kan jo få epidural, men hørtes ut som om de helst ikke gir dette.. blir en spennende første fødsel på meg, hehe! ;) skjønner jo at det er bra og prøve seg på en naturlig fødsel uten noe, og vil jo gjerne det.. men kunne ønske de hadde litt lystgass, sånn i tilfelle ;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk noen nåler,funka litt men ikke så mye..

fikk lystgass,men det funka heller ikke så bra på meg..

jeg tenkte faktisk ikkke på epdidural i det hele tatt,den hadde jeg helt glemt..hehe..

så frem til pressriene hadde jeg ikke noe men så ble det ks og da får man jo bedøvelse..:)

Skrevet

Jeg hadde forbered meg på en fødsel uten medisinsk smertelindring.

Jeg fikk drypp for å få fortgang i fødselen 52 timer etter vannavgang, hadde da hatt hyppige lange rier hele tiden, men hadde bare fått 4 cm åpning og de mente at riene ikke var ektive nok. Jeg syns det ble nok ledninger festet på meg med det i tilegg til apparatet som var festet på ungens hode og måling av riene rundt maven. Så jeg takket nei til akupunktur men hadde varne risposer på maven og ryggen. Skulle prøve lystgassen men den virket ikke.

Det gikk veldig fint og jeg hadde god pusteteknikk(ikke mye roping på meg) hadde nok med å konsentrere meg om pustingen mellom riene og samle energi til neste runde.

Har som utgangspunkt tenkt å klare meg uten smertestillende denne gangen også. Men om jeg ikke skulle klare det er jeg åpen for forslag fra jordmoren.

Skrevet

Hadde epidural, vet det er risikoer med det, men de er ganske sjeldne. Kommer nok til å be om det neste gang også. Trengte drypp på de siste pressriene, det stoppet plutselig helt opp.

Var langt fra smertefri med epidural, men tipper det hadde vært verre uten. Fikk ikke lystgass.

Skrevet

Ikke planlegg så du blir skuffa om ikke ting går som du vil! Selv ble jeg drit syk og hadde mer enn nok med å holde meg fast i senga, så alle pusteøvelser, badekar og nål planer var det bare å glemme! Ente med epidural, men den funket ikke...

Mener ikke å skremme, men vil bare fortelle at ting ikke alltid går som man tror. Pressiser dine ønsker, men hør samtidig på jm anbefalninger, de skal i hvert fall vite hva som er best i hvilken fase i en fødsel.

Skrevet

Planlegger ikke noe.. men siden det hørtes ut som de satser mer på naturlig fødsel uten noe der, så måtte jeg forhøre meg litt ;) her tenker jeg ikke på fødselen, før den kommer.. det er det beste, hehe .

Skrevet

Eg fødte på storken i Bergen og fikk ingen smertestillende..

va en utrolig fin oplevelse.kom inn på et rom som va hjemmekoselig i forhold til rommene på føden.

va en stor vanlig seng der inne, stressless, sakkosekk og eget bad med et stooort badekar!=)

fant skikkelig roen der inne sammen m mannen min.

stod en cd-spiller der inne så vi kunne høre på radio eller spille musikk vi hadde med oss sjøl.

lå i badekaret en stund, men når riene kom med 1min mellomrom fant eg ikkje roen oppi der. frøs gjorde eg og for eg hadde ei jordmor som håpte på vannfødsel så derfor va d bare 37grader på vannet..brrr.. he he..

tenkte egentlig aldri på smertestillende, men ville bare stikke hjem like før riene gikk over til pressrier..hehe..sove litt og så komme tilbake ågjøre meg ferdig;)

skulle egentlig få akupunktur,men når første nål var komt midt i hode rakk de ikkje flere før fødselen va over,så den hadde jo ingen virkning ettersom at eg mangler 3til for å få virkning av de.

visste hele tidn at veien var kort om eg skulle ha behov for smertestillende, d va nok for meg. tror eg hadde blitt mer stresset om eg visste at dersom eg valgte en fødsel utn smertestillende va d ingen vei tilbake.

for meg gikk det kjempe fint å føde utn, hadde en flott opplevelse.

En litn seier så klartå vite eg kan klare d, men hadde ikkje blitt lei meg om eg ikkje klarte d heller.

Lykke til med din fødsel når den tid komme!

Skrevet

jeg rakk ikke å tenke på akupunktur og badekar engang, for alt gikk så fort... Men takk og pris for lystgassen! På slutten ble jeg overtalt til å få epidural, og det er jeg veldig glad for, for det ble litt kluss med hjerterytmen til Ådne, og det endte med sugekopp. [vondt nok med epidural!)

Takk ja til det som føles naturlig der og da! Første halvparten av fødselen (hjemme) gikk fint uten noen form for smertestillende, andre halvparten var litt tyngre. Men det var bare siste 45 min jeg "trengte" epidural (det satt langt inne å takke ja til den...)

Lykke tiol med fødselen, og som sagt... se hva du får tid til!

Skrevet

har fått tre nydelige jenter uten annen form for smertelindring enn varmtvann, på kompresser nedentil og i badekar.... siste absolutt ingenting... ho kom som en rakett da egkom til jordmor på legevakta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...