Gå til innhold

Da ble jeg litt sur......


Gjest

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag og ble undersøkt, alt var bra med meg og babyen - og siden jeg har hatt en del ubehag med menssmerter og stikkinger undersøkte hun meg.

 

Mormunn var myk (moden), 2 cm åpning men ikke helt utflatet, var igjen en ca 2 cm - så hun trodde vi møttes igjen om en uke( har termin 20 august). Babyen kommer jo når den er klar,men når jeg kom hjem ble jeg rett og slett sur!!!

Ikke på jordmor - men på forhåpninger jeg hadde om å være enda nærmere målet, vi venter jo sånn på nr 3.

Og at murringer og stikkinger den siste uke hadde godgjort ordentlig, med nedsunket mage i et par uker og hodet festet i 3 uker krysser jeg fingre,armer og tær for at noe skjer i løpet av helga. Og 4 stk rundt meg har født 6-10 dager før termin, og det gjør vel sitt at jeg vil trille rundt på nurket mitt jeg og!:)

Så i kveld er det tv-kveld med smågodt, pledd og armkroken til mannen min når de to eldste er lagt:) - også får vi smøre oss med tålmodighet og håpe at vesla vil ut snart:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da! Skjønner deg godt, sånn har jeg det jeg også! Venter på nr. 3! Har termin 21. og ingen tegn til at fødselen nærmere seg! De to første kom 11 dager før og var sikker på den her også skulle komme litt før, men nå har jeg mistet håpet :-( Har nesten blitt litt deppa! Føler at jeg kommer aldri til å føde.....vet at det er tåpelig, men er så lei, orker nesten ikke å lese at andre føder....fordi jeg også vil!!!! Uff, barnslig, jeg vet! Men sånn har jeg det!!! Lykke til....håper vi føder snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor du blir sur! Jeg er en dag på overitd nå og tenker fremdeles at ungen kommer når den kommer! Hva er vitsen med å bli sur? Du har i hvertfall åpning. Hva er en uke i forhold til et helt liv? Men men, virker som om jeg er den eneste som venter tålmodig på fødselen og tar det hele med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Neida Anonym, du er ikke den eneste.

Termin i dag og jeg nyter tiden ;)

 

Men kan jo forstå de som er utålmodige også. Men jeg koser meg med den tiden som er jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI tenkte jeg ville fortelle litt fra egen erfaring. Jeg hadde mye murringer de to siste ukene før fødselen og dagen før termin fikk jeg sterke menssmerter med fem minutters mellomrom. Var ikke så veldig vondt, men reiste inn på føden for en sjekk. Hadde da 2 cm åpning og livmormunnen var ikke helt avflatet. Noe slik du beskriver. Ble sendt hjem og skulle vente på mer smerter siden fødselen ikke var i gang. Dette var kl 16.00. Smertene tok seg litt opp i løpet at kvelden og dro innn til ny sjekk kl 22.00.

Med samme resultat, ingen forrandring.. Jordmora fortalte meg da at jeg faktisk selv kunne velge å gå i fødsel ved å rett og slett bare slappe av og la kroppen jobbe, eller jeg kunne vente et par dager til.

Jeg var nemlig altfor anspent og opptatt av tider og smerter.

Dro hjem og la meg ved midnatt, slappet av og sov.

Våknet kl 02.00 og da var fødselen i gang.. Og jenta ver ute elve timer etterpå.

 

Så du trenger ikke å ha helt avflatet livmorhals for å gå i fødsel.

Bare slapp av og la kroppen finne ut av ting selv.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei..

Reiste på sykehuset kl. 03 i natt pga litt blødning og små smerter. Hadde 2 rier på CTG og 2 cm åpning... reiste hjem og da starter modningsrier..men, de kommer og går og er ikke spesiellt vonde ennå, håper ikke jeg trenger å vente en uke.....Krysser fingrene for at det skjer mer i natt.....

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...