Gjest Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 ...endelig klart å rive meg litt løs fra den lille prinsessa vår:) Hun blei født fredag 3 august, en dag over termin. Det bynte med at slimproppen gikk i fem tiden på ettermiddagen, rundt elleve tiden på kvelden hadde jeg det jeg trudde var kynnere, hvert 5. minutt. De blei etterhvert veldig vonde, så da ringte vi føden, blei bedt om å vente hjemme til riene varte i ett minutt (de varte da bare i et halvt minutt). Da klokken var halv ett på natta var riene oppe i ett minutt, ringte da føden igjen og vi dro inn. Hadde bare 2cm åpning da vi kom ditt, men kom inn på et rom og fikk lystgass og etterhvert Fentanyl. Riene var ikke sterke nok til å ta vannet, så jordmor tok vannet i i 8 tiden på morgenen og kl 9 ca fikk jeg Epidural. Det var hellig! Fikk da sove en liten times tid, før jeg våknet av at det bynte å presse nedover. Da var jeg virkelig klar for å bli ferdig. Måtte et bittelite klipp til for å få henne ut, siden jeg presset og presset uten at det kom noen vei. Så kl 12.17 kom hun. Hun veide 3370 g og var 51 cm lang. Og hun skal hete Lilja Vil legge til at vi ikke visste kjønnet på forhånd, og da de tok fosterlyden på føden var den på 120. Så jordmor sa "å dere skal ha gutt", noe vi ikke visste. Så sa hun "Det er nok en gutt, jeg blir overrasket hvis det er ei jente". Flere jordmødre var innom å sa akkurat det samme. Så da blei vi ganske overrasket når det kom ei jente
conney skal ha nr 2:) Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 gratulerer masse.. Veldig fint navn:)
Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Gratulere så masse:) kos deg med nurket ditt:)
Tuppamor Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Gratulerer!! Gleder meg til å være der du er nå! Kos dere masse!
Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 gratulerer så mye! kjempe fint navnevalg.! lykke til videre til både deg, den lille og pappan;)
snartmamma75 Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 mange ganger gratulerer. gleder meg til jeg kan skrive inn min fødselshistorie, jeg er fryktelig spent på hvordan det blir. lykke til fremover.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Gratulerer så mye med Lilja. Kos dere masse fremover og lykke til videre.=)
22.12.2009 Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Gratulere så mye. Gleder meg sååå til det blir min tur å fortelle min fødselshistorie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå