Gå til innhold

i uke 20 og

Anbefalte innlegg

Skrevet

ingen merkbart liv å kjenne?

Normalt? Jeg husker det var mye mer liv i de andre svangerskapene mine.

Morkaken ligger fremme men, skal det være totalt fravær av å kjenne liv?

Åhh er litt beskymret?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen
Skrevet

Jeg kjente først liv i uke 21 i forrige svangerskap. Det var riktignok mitt første svangerskap da. Sikkert ikke noe å uroe seg for. Min datter var veldig rolig i magen gjennom hele svangerskapet, og hun har et rolig og bedagelig forhold til fysisk aktivitet den dag i dag ( er 9 år), hehe... Hun vil slutte på taikwondo fordi hun blir så sliten av det hehe...

Bevegelsene kommer nok snart. Det kunne gå dager mellom hver gang jeg kjente eller registrerte bevegelser fra henne under hele svangerskapet.

Skrevet

Det er nok ikke noe farlig skal du se! :D Det kan komme an på så mye, hvordan morkaken din ligger, hvor sterk babyen er og masse. Det er nok ikke noe å bekymre seg over? Har du vært på UL?

Skrevet

Tusentakk for svar.

Savner bare den lille så mye. det er jo litt gøy å kjenne liv.

Kanskje er det slik at jenter er mere roligere enn gutter=) Jeg har nemlig en jente i magen he he

Jeg får smøre meg med tollmodighet, det kommer nokk

Skrevet

Takk Januargutten!

Jan jeg var på Ult. hele 3 ganger og alt var normalt.

Morkaken den ligger fremme, men jeg trodde at man kjente noe liv for det.

Litt opptatt av denne magen nå fortiden he he

Ha en god aften:-)

Skrevet

Sist gang jeg gikk gravid klaget jeg til jordmoren over at jeg kjente så lite liv. Hun sa det var helt normalt og det var flere faktorer som hadde betydning...bla barnets aktivitetsnivå, hvor morkaken ligger, mengde forstervann og hvor følsomme nervetrådene inni livmoren er..? Noen kjenner rett og slett ikke noe før barnet sparker skikkelig hardt, mens andre kjenner den minste bevegelse.

Denne gangen synes jeg heller ikke at jeg kjenner mye aktivitet. Er nå i uke 25 og det er kun de siste ukene jeg har kjent daglig liv.

Skrevet

Takk for svaret Novemberbarn!

Godt å vite at dette er normalt. Jeg er som sagt så opptatt av denne magen:) Jeg har vært liggende i ryggen inatt og ventet at gull jente mi skulle sparke litt, men neida,Fikk tilslutt vondt i magen og jeg måtte snu meg fort.

Sist jeg var på ult. i 18 ukers kontroll sa jm. at den lille var så aktiv, jeg kunne og se, at hun snudde seg hele tiden:-)

Nei jeg tror det går på at jeg er så mage fiksert nå fortide he he

Ha en herlig aften:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...