Bette76 Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Min venninne tok selvmord i går. Hun slet med stor overvekt og ble mobbet for dette hele livet. 32 år gammel orket hun ikke mer. Hun var ikke av dem som var lat og feit.. hun slet med tvangsspising og i perioder satt hun kun inne og spiste. De dagene hvor hun var bedre spiste hun veldig sunt. Det var sykdommen som gjorde henne fet, men dette ser ikke vi når vi ser et overvektig menneske. Vi ser bare fettet. Jeg kjenner jeg blir så forbanna. For at utseendet skal være så viktig i samfunnet. At vi hater oss selv så inderlig at vi ikke klarer å nyte de tingene i livet som virkelig er verdt noe. Fra i dag av skal jeg omfavne mine 10 kg med overvekt og prise livet mitt. Når folk snakker om å være helsebevisst når de leter etter den magreste yoghurten vet de ikke hvor mye "uhelse" det er i å være "helsebevisst" Alt med måte, greit nok, men akkurat nå er jeg så opprørt at jeg bare vil opponere. Vær deg selv på godt og vondt.. det er min instendige anmodning..
Gjest Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 *stor stor trøsteklem* Trist å høre om venninnen din. det skal ikke være sånn.
Bette76 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2007 Nei, du har rett i at det ikke skal være sånn! Har så lyst til å starte en interesseorganisasjon for overvektige som fremmer positive ting og ikke bare forteller deg at du må slanke deg. Jeg kjenner mange mennesker som i dag ikke lever sitt fulle postensiale fordi de er fulle av komplekser. Hele dagen, hele livet blir de både direkte og indirekte fortalt at de ikke er bra nok, ikke friske nok, ikke attraktive nok osv. Frisk nok for hva? Slank nok for hva?
FuriLaks Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Det var skikkelig trist å lese, Ambi! Sender deg en trøsteklem.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Nei og nei, sånn skal det ikke være... Kondolerer *klem*
Gjest Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Trøsteklem til deg .. det var trist og høre ! Blir selv provosert over alle som ikke ser det fine indre på de som er overvektige..jeg er selv overvektig..og jordmora er vel litt hysterisk hver gang hun får høre at jeg har spist godteri og potetgull...men jeg nyter livet og koser meg jeg =)=) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå