Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå akkurat 6 mnd, og for 1 uke siden begynte jeg å gi han potet/grønsaksmos om formiddagen - i tilegg til grøt om kvelden. Grøt har han fått siden han var 4 mnd pga av lav vektoppgang og myyyyyye pupping om natta.

Er så usikker om jeg skal starte med grøt om morgenen??? Hvor lenge skal jeg vente i så tilfelle? Skal legge til at han spiser som en hest, om han får lov da... Alt går ned ;D

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er 4mnd og jeg gir 2 grøtmåltider. Jeg begynner nok å gi middag om ikke så alt for mange ukene.

Det er ingen grunn til å vente med enda et grøtmåltid. Babyen din må jo få mat om han er sulten.

Etter 6 mnd er det vel bare å kjøre på. Mme får han jo gjennom grøten også. Jeg hadde vurdert både fruktmos og brødskiver.

Skrevet

Vi har nettopp starta med grøtmåltid nr2 og middag,snuppa er 6mnd i dag.

Merka brått at hun var utilpass utover dagen så vi prøvde,ble mye bedre. Får det første grøtmåltidet ved 11-12 tida,er forløpig fornøyd med kun mm på morgenen,ligger og pupper lenge før vi står opp. Kan da sove 2-3 timer på det. Så middag ved 15-16 tida og grøt igjen ved 19-20 tida.

Vi merka på henne når det var på tide med mer mat,hun er veldig aktiv,ruller og er overalt på gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...