Gjest Lenchen Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jeg var så kvalm og uvel i første trimester, så det ble mindre mat enn ellers da. Nå blir jeg så fort mett og spiser mindre enn ellers. Jeg spiser variert og godt så er ikke fare for underernæring akkurat, men trodde at appetitten skulle begynne å øke nå?? Har lagt på meg ca 1 1/2 kg. Er i uke 15. Hvordan er det med dere?
M*A*S*H* Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hadde enorm matlyst første tri - nå har det dabbet av betraktelig. Ikke lagt på meg siste 8 ukene. Er matlei og forsyner meg stadig av ting som forblir uspist på tallerken. Dette er uvant for meg - hadde bra matlyst før graviditeten også... Flere ting jeg hadde dilla på i første tri som byr meg skikkelig i mot også. Har kjøleskapet fullt av sånn "guttepostei" som jeg hamstret små bokser av i starten. Nå blir jeg kvalm av å se på dem, hehe.
calalalala Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Samme som deg, matlysten er ikke bra i det hele tatt. Er ikke noe flink til å spise variert og godt heller, for kvalmen henger i fortsatt og nå er jeg i 18uke. Må ta meg selv i nakken, men det er ikke lett. Hva spiser du når du spiser variert og godt? Synes det er vanskelig jeg.. Har lagt på meg ca 1,5kg jeg også.
Gjest Lenchen Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Vel, en typisk dag for meg er: Frokost: Litt kornblanding i Cultura + appeslinjuice Mellommåltid: Eple eller annen frukt Lunsj: 2 knekkebrød med f.eks makrell og ost Mellommåltid: Frukt + 1 knekkebrød Middag: En mye mindre porsjon enn ellers. Forskjellig hva jeg lager til middag hver dag Kvelds: 2 potetlomper med brunost. Og så kan jeg sitte å knaske på oliven på kvelden. Har litt dilla på det hehe. Drikker vann til alle måltider utenom frokost, +en kopp med te til lunsjen
calalalala Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Tusen takk Du er flink du da som spiser ofte og lite - selvom du sikkert burde lagt til noen kalorier du også. I følge svangerskapsbøker skal man jo få i seg så masse... Merker jeg må ta meg sammen jeg også nå. Frokost er jeg flink til, men spesielt dårlig på middager, er så kjedelig å finne på å lage nye ting når man ikke er i form.
Gjest Lenchen Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Skjønner det godt, siden du fremdeles er kvalm, Stakkars deg, ingenting er verre enn å gå rundt kvalm hele dagen, huff.. Heldigvis er jeg kvitt det nå, og har matlyst, men blir bare så fort mett. Skjønner det ikke, fordi jeg spiser vanligvis ganske godt!
Buick Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Var ganske kvalm eg også i 1. tri, men no går det mykje bedre. Var for kvalm til å ete men samtidig vart det verre når eg ikkje åt. Skikkeleg dårleg kombinasjon;) For meg hjalp det litt å bruke slike sjøsjukeband rundt handledda. Får dei på apotek eller helsekost. Då forsvant eindel av kvalmen i allefall slik at maten ikkje baud slik imot. Men eit tips for å unngå noko av kvalmen er å ete litt nesten heile tida. Putt noko lite i munnen minimum annankvar time. Hjalp i allefall litt for min del.
Gjest Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Jeg har det akkurat som deg, var mye uggen i første tri. og selv om jeg ikke er kvalm lenger, så har jeg knapt plass til mat. Her om dagen ble det en halv (!) hamburger, en annen dag to pizzastykker, og en dag én pølse (+potetstappe da, men likevel...!) (dette var til middag - jeg spiste seff. noe annet i løpet av dagen, men blir ikke plass til mer enn to tynne knekkebrød til lunsj..) Dessuten har jeg egentlig mistet litt appetitten på kjøtt, så det går mest i veggis-retter og frukt. Men passer på å spise frukt og grønt mellom måltidene, siden jeg ikke får i meg så mye på en gang. Likevel står jeg fortsatt på minus tre kg (veiet meg i dag - er 17+5). Synes det hele er snålt, for jeg er ellers en veldig matglad person. Men jeg har et greit reservelager, så jeg lider ingen nød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå