Gå til innhold

Kjøpsloven - noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på en møbelbutikk her i østfold og kikker på stoler, finner meg en type jeg liker veldig godt og spør om de har den på lager, ev hvor lang tid det vil ta før jeg kan få den..

Heldigvis for meg er den på salg, tror jeg vaffal..!

Så sier ekspeditøren at stolen er feil merket, dette er en stor stol som koster 2000 kr ekstra per stol, og at det er en helt annet stol som faktisk er på tilbud..

Men, denne stolen jeg har stått og kikket på og prøve sittet er jo merket med tilbudsprisen.. Tenk om jeg bare hadde sagt jeg skulle ha 2 slike stoler, da hadde jeg jo blitt kjempeskuffa når jeg fikk de inn i stua og faktisk så at de er mye mindre enn den jeg prøvde i butikken..

Jeg sa jeg måtte tenke på det, og at de jo burde ta vekk den tilbudslappen fra stolen siden det er misvisende informasjon til kundene..

Idag er jeg tilbake i butikken, og fortsatt står stolen merket med en tilbudspris som ikke stemmer.. De har denne stolen på hovedlager, så hun sa jeg kunne få den i løpet av et par dager..

Jeg skal ha to stoler.

Har jeg rett til å få de til tilbudsprisen stolen står merket med, eller kan de bare avfeie meg og si de har gjort feil?

Grunnen til at jeg lurer er at dette er jo en slags bestillingsvare, noe jeg ikke får med meg hjem fra butikken idag, men likevel, det er jo misvisende info fra butikken da..

Håper på svar, fra noen som vet:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal betale den prisen som står på stolen.

Noe annet vil være å lure kunden.

Løp og kjøp!

Skrevet

I utgangspunktet burde de solgt deg stolen til tilbudsprisen siden de merker på feil måte.

Det er meget misvisende og faktisk IKKE lov å reklamere på den måten.

I følge loven må tilbudet straks fjernes så lenge det ikke er relatert til den bestemte varen, ellers må de presisere TYDELIG hvilken stol det er som er på salg og ikke er på salg!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Det er forbudt å drive villedende reklame mot forbrukere iflg. markedsføringsloven.

Det som ellers følger av norsk lovgivning er at du skal betale den prisen som står på varen. Noe annet kan de ikke kreve på en lovlig måte.

Du kan i så fall melde dem til Forbrukerombudet, og da blir det cirkus tenker jeg...hehe

Skrevet

Du har krav på å få den stolen til prisen den er merket med. Og ihvertfall siden de ikke har rettet opp i feilen.

Ulovlig markedsføring er det noe som heter...... Kan du hilse de og si...

Skrevet

Du har krav på å få den prisen varen faktisk er priset med. Står det merket på stolen at den koster 500 kr, så sier butikken at den koster 2000, så skal du betale 500 for den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...