Ine:) Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Vel tilbake fra en herlig og avslappende sommerferie, men dessverre ikke med positiv graviditetstest i bagasjen, som vi hadde håpet så inderlig på. Vi går nå inn i 12 pp, litt mer optimistisk enn på lenge. I løpet av ferien har vi vært hos Dr. Ken Purvis ved Andrologisk senter. Mannen min har meget bra sædkvalitet, men mengden kunne ha vært større. Han fortalte at for at jeg skal kunne bli befruktet bør vi være avholdende ca 10 dager før el og ha sex den dagen jeg har positiv el-test. Han sa også at det ikke hadde noen hensikt å ha sex flere ganger etter dette. Ikke rart vi ikke har blitt gravide, for kosen har vi nemlig ikke spart på! Purvis mente at vi hadde vært sjanseløse med vårt ”aktivitetsnivå”… ;-/ Min mann fikk også Pergotime, som kan gi økt mengde. Utrolig bittert at vi får vite dette nå, etter så mange tøffe resultatløse pp. På den annen side er det godt å ha fått en mulig forklaring, noe som gjør at vi har bestemt oss for å forsøke litt til. Så nå begynner jakten på el om vel en uke. Godt jeg nettopp har kjøpt en ny spennende bok, for inntil positiv el-test foreligger skal jeg kun lese på senga!
Dolly Duck Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hei ine:)!!! Velkommen tilbake til BIM! =) Endelig!! Så bra at kvaliteten var på topp, det er jo mye viktigere enn mengden! Dette skal gå veien! Snart møtes vi der inne i sofaen ;-D Lykke til med bokprosjekt og el om en uke! Klem fra meg! =)
martine68 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Det hørtes veldig interessant ut det med å bare ha sex den dagen el-testen er positiv. Men jeg tror at hvis man venter til el-testen blir positiv med å ha sex skader det jo ikke å ha sex dagene etterpå heller. Men det er kanskje ikke så lurt å leke kaniner hele pp-en. Håper Purvis's råd gir resultater. Håper du finner boka di så koselig at du glemmer mannen din for noen dager. Masse lykke til klem fra
bente69;) Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Spennende Ine, veldig spennende. Vi eller dvs min mann og din mann er omtrent i samme båt. Mannen min har time hos Purvis den 5 sept, skal levere sæd prøve neste uke. Det har blitt levert to prøver tidligere med litt sprikende resultat, men megden er lik på begge prøvene - 1 ml sæd bare. Kan jeg spørre om mengden til din mann? Denne mnd skal vi prøve Purvis sitt råd, avholdenhet i ca 10 dager før el. deretter sex den dagen el testen slår ut. Håper testene slår ut nå som jeg skal ta pergo fra torsdagen. Lykke til med jaken på el og kos deg med nyboka:) Håper Purvis sine råd gir dere en spire snart:))))
Ine:) Skrevet 14. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2007 Tusen takk for lykkeønskninger jenter! Bente, mulig jeg var litt upresis ovenfor. Det er antallet spermier som er litt lavt hos oss, i overkant av 27 mill/ejak. En skulle jo tro at det var tilstrekkelig, siden det jo kun er en spermie som skal til. Men så enkelt er det så visst ikke! Dr. Purvis hadde en lengre utredning av spermienes vei - og ulike roller - frem til egget. Det var ganske fornøyelig, så du kan glede deg dersom du skal være med på konsultasjonen. Vi har ledd mye av dette i ettertid! Ønsker deg lykke til med "sparingen" frem til positiv eltest og besøk hos Dr. Purvis nar den tid kommer!
optimist.. Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Hei på deg,Ine:)) Vi har også vært hos Purvis og han er kjempeflink og en morsom og beroligende mann, bare positivt å si om han:) Er det på grunn av antallet på spermiene ikke var så høyt at dere fikk beskjed om 10 dager avhold og bare sex ved positiv ELtest? Vi hørte ikke noe om når vi skulle ha sex, men vet ikke om det er pga mannen min har nok av sædceller.. Masse lykke til:)))
Ine:) Skrevet 15. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2007 Hei optimist! Ja, det er pga det lave antallet spermier at vi bør "spare" ca 10 dager før el. Normalverdiene skal ligge mellom 100-500 mill/ejak, mens min mann hadde 27 mill etter 5 dagers "sparing". Ytterligere sparing skal visstnok øke mengden spermier. Lykke til med utredningen du også!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Hei Ine ) Lykke til med ny strategi ! Du skal se at det med "purvis-plan" klaffer for dere ! Klem fra
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Hei Ine ) Det er godt at dere endelig har fått svar på hvor problemet ligger. Håper at det nå vil klaffe for dere )
bente69;) Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 I see Ine, så han har et bra volum men antall svømmere er få, om jeg forstår deg rett? Jeg skjønner ikke helt måle enheten, 27 mill/ejak? På antall spermier på gubbens prøver står det 61 mill/ml på den andre 30 mill/ml - de prøvene er tatt på Sykehuset Østfold Fredrikstad. På gubbens prøvesvar står det også at >40 er referanseområde Så nå skjønner jeg ikke noe....hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå