Gå til innhold

Hva syntes dere om dette kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://merian.no/Produkter/Kjøkken/tabid/1019/Default.aspx

Med svart granitt plate eventuelt.

Var på vei til Sigdal kjøkken i dag for å få tegnet opp Herregård. Men på veien så vi en kjøkkenbutikk med dette kjøkkenet her utstilt.

Syntes det var nydelig.

Hva syntes dere? Svart granittplate for enkelt renhold.

Og slippe oljingen..

Så får jeg heller dra til Sigdal en annen dag i uken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså det er det første kjøkkenet som kommer opp. det med lys i kanten oppe

Skrevet

synes den var kjempe fin jeg...

likte godt lysene og granitt platen er slett ikke dum..

Skrevet

Jeg synes det var fint!:-)

Hadde jeg ønsket meg et hvitt kjøkken, hadde det vært midt i blinken.

Men jeg har så lyst på et eikefarget ett:-)

Men likte det kjempegodt, ser så fresht ut med hvitt:-)

Skrevet

Takk.. Spent på å se tegningene. Tror dere det blir fint med Merbau parkett til?

Skrevet

Likte det kjempegodt!! Vil også ha hvitt kjøkken.. Så stilrent og pent.

Jeg likte forøvrig håndtakene på bilde nr. 2 bedre enn det første!

Men, ellers gørfint!

Skrevet

Bare husk at det også er noen bakdeler med granitstein, hvis det er ekte stein du tenker på? Den må også behandles, ellers mister den glansen. Pluss at det er driiitdyrt da, men det visste du sikkert;) Hør bare om behandling og bakdeler av steinen før du evt kjøper den:)

Skrevet

Ja, han nevnte noe om en spray vi måtte bruke de første 14 dagene og ellers ved behov. kun for å holde den blank. mens ekte treplate måtte oljes 6 ganger i året ca. og det tok noen timer hver gang. hadde ellers tenkt på tre plate.

Men i tillegg var det ikke såå stor prisforskjell pr. meter på granitt og heltre. han sa ca 500 kr mer for granitt pr meter.

Skrevet

Flere meninger?

Skrevet

Kjempe flott kjøkken.

Er selv på kjøkken jakt :) Og jeg har valgt tre plate, men fikk høre jeg bare skulle lakke den noen ganger før jeg brukte det og ellers ved behov- synes det hørtes mye ut med så mange ganger i året.

Men det med steinplaten som hun sa her i butikken er at det fort at det blir hakk eller at man mister/ har unger som slår så noe av stein platen skaller av...

Så jeg vet ikke. Men nydelig kjøkken.

Vet du hvor mye dette koster ca

?

Skrevet

Kjempefint, spsielt med granittplate. Må bare si noe om granitt. Kan sette varm gryter, steikeplater sov rett på plata, den tåler alt av vann, fett o.l. og holder seg like fin år etter år. Det blir heller ikke hakk eller riper i den. Minuset er at det legger seg en matt hinne om man vasker vanlig over med klut. Jeg bruker vindusnal når jeg vasker min, for perfekt resultat. Har aldri hatt behov for noe eget middel for at den skal være like blank, det viktigste er å få fjernet all vann/såpe fra den. Andre minuser er at det klirrer mer når man setter i fra seg ting og jeg har knust ett par glass etter å ha deiset de i bordplata fra undersiden (der benkeplata stikker ut som barløsning), men det skyldes bare at jeg er så klumsete og "effektiv"

Skrevet

Nei, aner virkelig ikke hva det vil koste.

Veldig spent. Han sa de skulle ha det tegnet ferdig til i morgen. Syntes det gikk utrolig kjapt da. Så venter i spenning. Håper det ikke blir dødsdyrt, men at det blir veldig fint. Får se..

Skrevet

En som skriver over her at det lett blir hakk eller at den skaller av.(granitten) Aldri i livet kan jeg se for meg at det skjer, i så fall må man virkelig gå inn for det å bruke alle sine krefter og hugge med øks, kanskje du klarer å få et lite hakk da.

Skrevet

Ja det sa han kjøkkenmannen og. Vi spurte om hakk, og det skulle veeeldig mye til. Som at vi brukte motorsag eller noe.. Hans ord faktisk. Holdbar og vedlikeholdsfri i mange hundre år.

Skrevet

Ja det er jo kjempe greit :)

Skrevet

Granitt er 4 ganger så dyrt fikk jeg fortalt.

Skrevet

Oi, det var jo stor forskjell. Hm jeg aner virkelig ikke. Var han som sa at forskjellen mellom heltre og granitt ikke var så stor.

Men har fått tegnet opp kjøkkenet nå, og det ble heeelt nydelig.

skal tilbake i morgen. Vet ikke pris ennå. Den er nok ikke liten i hvertfall <:(

Skrevet

Det med prisforskjell spørs jo hvilken tretype man sammenligner pris med. Furu feks (anbefales absolutt ikke som benkeplate) men den får du fra 500 kroner meteren, så blir det dyrere og dyrere. Eik er ganske dyr, mens valnøtt er en av de dyreste (priser ut fra vår butikk) og den ligger på ca 2800 kroner meteren. Da vi regner pris på steinplater så sender vi inn et benkelateskjema til forhandleren (Askim stein) og vi får en sluttsum av de. Men man må nok regne med ca 3-4000 kroner meteren, uten skjæring til kum osv.

Det med at man må olje platene så ofte har jeg aldri hørt noe om, det er ved behov, og kan være et par/tre ganger i året. Men stein holder seg nok best absolutt, den får ikke like lett hakk i seg som tre, og ser nok penere ut lenger.

Skrevet

Takk for pris Haldenjenta..

Hva er mest populært av tre og stein da?

Skrevet

Hei=) Sorry, er litt treig jeg. Mest populært, hmm.. De med mye penger velger stein, de med barn og lite vett velger heltre, hehe, neida. Voksne uten barn velger heltre, og det er nok det det selger mest av, grunnet prisen til steinen. Prisen jeg skrev er prisen vi har altså, men sjekk rundt der du bor, kan absolutt hende de er billigere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...