Vekt 75 Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 når jeg inviterer til reker og krabbe? Noen som kan anbefalle noen røde og hvite viner(helst kartongvin)
børdi Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 JP chenet anbefales på det sterkeste (rødvin) den har de i 3 liter på polet til 299,-
Vekt 75 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2007 da kjøper jeg den. hvor mange liter tror du jeg må regne? Har tenkt ca 1 flaske. Litt lite eller?
Vekt 75 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2007 Vi blir 18 stk. Tenkte å kjøpe 4 kartonger med rød vin og 4 kartonger med hvit vin. dumt å gå tom for vin tenker jeg
Lilly 79 Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 I bryllup er det vanlig å regne 1 flaske på 2 personer.
en jr i magen Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 anbefaler ikke rødvin til krabber og reker, det må evt bli til etter maten. det er stoff i sjømat som gjør at dette lett krasjer med rødvin. hvis du vil ha noe til maten ville jeg tatt en bardolino fra veneto i italia eller en annen veldig lett rødvin omtrent uten garvestoffer. men kan ikke garantere at det vil funke. Hvitvin derimot, kommer an på om du vil ha halvtørr eller tørr. 3 liter halvtørr ville Dr L, riesling være et ok alternativ, men husk at mange kan syns det blir litt søttt. tørr; Ulike Chabliser, Petit Chabliser eller en Leitz trocken Riesling. disse er litt dyrere enn de halvtørre, men veldig mye bedre. Ligger fra 350 tilo 500. Tariqet(300) er et ok alternativ og en vin som de aller fleste liker. Håper noe faller i smak. god appetitt.
en jr i magen Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 og ja, ta heller for mye nn for lite. det du evt har for mye kan du levere tilbake(seff uåpnet). Hvis det skal være hele kvelden ville jeg og regnet en flaske på hver. men dette avhenger om du kun skal ha dette som alkohol og hvor glade gjestene er i vin og alkohol i utgangspunket
Gjest Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Ja, hvitvin passer best til fisk og skalldyr. Her rekner vi 1 fl. vin til 5 pers. Men da sjenke du litt over halve glasset. Men spørs også hvor stort glassene er, og hvor mye du sjenker til hver gjest.
Vekt 75 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2007 Jeg tenkte å ha hvit vin til maten og rød vin etterpå. Alle er glad i vin men kommer også til å ha drinker og baileys/konjakk. Takk for mange gode tips og svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå