MiniMeAndMe+spire Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 har gitt klar beskjed til mannen min at kjøleskapet må være stappa med spekemat den dagen jeg kommer hjem fra barsel.... Mmmmm!!!!!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 hehe. Kjøleskapet mitt har vært fylt opp og spist ut av igjen mange ganger allerede der:P Har ikke latt spekematen vært i fred selv om jeg er gravid nei.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 14. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2007 Off, kanskje jeg er veldig pinglete, men har ikke TURT jeg..... Tør ikke nå heller, bare 5 (!!!!) uker igjen, så klarer vel å holde meg.... Livets små gleder.....
Gjest Ut på tur Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Jeg har heller ikke spist spekemat, og ikke muggoster.... mmmm gleder meg til brie... (veit at vi kan spise norske oster, men har valgt å ikke la meg friste) Så fort ammingen er i satt i system og det er litt mellomrom mellom hver mating så skal jeg invitere jentene på rødvin, ost og spekemat (kan jo drikke 1 glass vin og amme etter 3 timer)
minni78 Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 sitter her å har akkurat spist spekemat.. Om man fryser den, kan man spise så mye spekemat man orker... Gå inn på Matportalen.no og se under råd for spesielle grupper/gravid så finner du info... Jeg er alt for glad i spekemat til å ikke spise,,, løp å kjøp..:-)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 14. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2007 Men om du fryser den og tiner den igjen, det er ikke sånn at bakteriene bare legges i dvale og "våkner til liv" (uff, høres jo helt hysterisk ut..) når man tiner det igjen....? Har til og med vært i Spania og takket nei til ORDENTLIG og DEILIG Serrano-skinke iløpet av denne graviditeten, så klarer vel å holde meg unna de siste ukene og...
Maren-mi Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Gjett om det skal kjøpes inn her også !! Men venter til jeg har født, nå når jeg snart har gått 9 mner uten !! Har ikke tatt sjangsen jeg heller, er for redd for nurket til det ;-) Namnam gleder meg !!!
BabyV Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Tusen takk for dette innlegget - nå fikk jeg ikke noe lyst på spekemat og fenalår nei :-) Hmmm, gleder meg masse!
@nemone Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Ingen fare for at toksoplasmoseparasitten våkner etter dypfrysing i min. 2 døgn, det er en parasitt som dør. Listeria derimot dør ikke ved frysing, den kan oppstå i vakuumpakkede varer som begynner å nærme seg utløpsdato samt rakfisk osv. Det er derfor man skal være forsiktig med røkelaks osv som nærmer seg utløpsdato. Så jeg har spist min spekemat og rosa biffer med god samvittighet i 2 svangerskap.... Det jeg gleder meg til er å spise blåmuggost igjen, samt ta et stooort glass vin, ikke bare et kvart et....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå