Moyra Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jeg er i uke 29 og var på helsestasjon hos JM i dag. Etter en lang og grundig sjekk fortalte jeg henne at jeg var veldig plaget av kynnere. Hun ba meg notere ned alle kynnere jeg får, og ta kontakt med henne hvis det økte eller var veldig mange, slik at hun kunne sende meg til sykehuset for en sjekk. Spørsmålet er da hva hun mener med mange kynnere?? Jeg har telt opptil 7 stk på en time og i løpet av en dag kan jeg ha rundt 25 - 30 stk.. Noen andre som er plaget av kynnere, og vet når man bør evt. kontakte JM?
Jenter i blått Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Jeg har også vært veldig "plaget" med mye kynnere den siste tiden (er også i uke 29). Det har spesielt vært mye den siste uka når jeg har vært tilbake på jobb etter endt ferie. Ble litt bekymret for om jeg kanskje jobbet for mye (jobber fullt i helsevesenet), så jeg kontaktet lege for sikkerhetsskyld. Hun sa at når en fikk sånne intense kynnere før uke 33, skulle en ta det på alvor, og ihvertfall trappe ned på arbeidet. Hun sykemeldte meg 40% i første omgang, og skreiv en anbefaling til sjefen om at jeg burde få litt mer administrativt arbeid framfør ren pleie. Skal til ordinær kontroll hos JM i morgen, så da vil jeg spørre henne litt mer rundt dette...
Milla-baby Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Hei Jeg har vært sykemeldt siden uke 24 pga hyppige kynnere. Jeg hadde omtrent like mangen som deg. + / - Jeg ble sykemeldt fordi jeg har en anstrengede jobb og legen var redd at om jeg ikke tok det mere med ro, så kunne det føre til en for tidlig fødsel. Eneste jeg har fått beskjed om er at om de blir regelmessig eller pluttselig mye sterkere / nedpress, så skulle jeg kontakte føden å høre om jeg trengte å komme inn til skjekk eller ikke... )
Moyra Skrevet 14. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2007 Takk for svar Våknet også i dag tidlig med mensmurringer. Vet ikke om dette har noe sammenheng. Leser også inne på nettet at man skal ta kynnere på alvor og at man bør kontakte føden for evt. sjekk av livmorhalsen. Synes det var litt rart at JM ikke sa hva hun mente med mye kynnere... Nå har jeg hatt kynnere i flere uker ,og de blir sterkere og flere for hver dag som går.. Hvor går egentlig grensa for når man skal kontakte føden?
Milla-baby Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Jeg fikk ingen grense på hvor mangen, før jeg skulle kontakte føden. bare dersom de ble regelmessige eller pluttselig veldig sterke. Men jobber du?eller tar du det ganske med ro om dagene? Men uansett, er du bekymret over dette, ville jeg ringt føden og hørt. det skader jo hvertfall ikke ) Jeg er forresten i uke 38 nå, og kynnerne har vært der siden uke 14, men roet seg en god del etter jeg ble sykemeldt. Nå i det siste har de blitt en del sterkere da... men nå kan han jo bare komme hehe og fordelen med alle disse kynnerne nå, er jo at livmoren er godt trent i hvert fall! hehe
Moyra Skrevet 14. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2007 Jeg har vært sykmeldt siden uke 20 pga bekkenløsning, så jeg holder meg veldig mye i ro... Kynnere får jeg uansett hva jeg gjør, så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å bli kvitt de jeg.. hehe.. Er jo godt å vite at livmoren er godt trent og forbereder seg, jeg vil bare ikke at det skal starte noe for tidlig fødsel. Når på dagen bør man kontakte føden evt.?
Milla-baby Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Føden kan du kontakte akkurat når du føler for det! ;o)
Moyra Skrevet 14. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2007 Takk for svar. Da skal jeg se det litt ann, så tar jeg evt. kontakt med føden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå