Gå til innhold

Hvordan finne ut om de er samboere, eller lurer staten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har et barn fra et tidligere forhold, og nå har hun flyttet inn med ham. Da hun flyttet inn, så sa han opp leieboeren i kjelleren. Hun sa en gang til meg at hun nå skulle flytte inn i kjelleren, for da kunne hun beholde alle stønader som ei alenemor har. Det finnes ei trapp inni huset, så de har fri tilgang til etasjene. Hun sa også at hun måtte ha alle sine ting nede og han alle sine ting oppe i tilfellet noen fra sosialen kom på kontroll.

Hvordan kan jeg finne ut om de er samboere på papiret, eller om de utnytter systemet og får utbetalt mye mer penger enn de har krav på? Finnes det noen søkebaser hvor jeg kan finne ut om de er registrert samborere, eller om hun står som aleneforsørger?

Har dere noen gode tips til meg?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du vite det da?

Og nei, det finnes det ikke, det er private opplysninger

Skrevet

Ikke stikke nesa di oppi andres saker....

Skrevet

La være å legge nesa di oppi andres saker er vel et godt tips.

Skrevet

Hva slags glede skulle du ha av å legge deg opp i det?

Skrevet

Det kan du ikke. Det ville i så fall innebære at en eller annen offentlig etat brøt taushetsplikten sin, eller at de selv fortalte deg det.

Om du mener det er din sak, kan du sende et (anonymt om du vil) brev til det lokale NAV-kontoret og skrive at du tror de er samboere og at de kanskje svindler med OS og lignende.

Skrevet

Vil uansett ikke tro de "tjener" så mye på denne løsningen. Da han ikke lenger får noe leieintekt fra den leiligheten som hun bor eller "bor" i.

Så sant ikke denne leiligheten ligger langt på bondelandet da, så det ikke er så mye penger å hente i å leie den ut.

Skrevet

dette har du IKKE noe med!! Hva med å passe på deg selv å ikke blande deg i andres saker!!

Skrevet

Så sure å sinte dere er da!!!!

Nei, det er jo sånn egentlig ikke min sak, men det er ikke riktig at folk snyter på skattepengene på den måten!!!! Kanskje dere snyter selv, siden dere blir så iltre???

Takk for alle hyggelige svar......

Skrevet

Mentos; seriøst?

Hvorfor er du så interessert i om disse folka snyter staten eller ikke?

Og det skattepengeargumentet...herregud.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men syntes i grunn det er best å passe på meg selv og så kan andre passe på seg. Er ingen som liker de som sladrer vet du.

Skrevet

Ja alle her en svindlere!

Klarer bare ikke folk som deg, legger seg oppi alt mulig rart. Må si du følger godt med. Du har vel ikke annet å gjøre enn å henge i vinduet bak gardina.

Det er folk som er ansatt til å ta trygdesnyltere. Samme som innbrudstyver osv. Skal du kanskje gå ut å leke politi også?

Skrevet

Nå har vel strengt tatt NAV bedt om tips i slike saker, akkurat som politiet setter pris på tips om innbrudd og folk som står bak disse - så sammenligningen blir litt søkt.

Selvsagt har man et ansvar for å reagere dersom man observerer en kriminell handling, med mindre man ønsker et samfunn hvor disse øker i frekvens.

Skrevet

Det er litt mer bak dette her enn hva jeg vil ut med her. Pga bygda her er så liten så velger jeg å ikke skrive mer om den saken, for alle rundt meg her vet hva det dreier seg om viss jeg skriver mer.

Men det har med liv å gjøre. Framtida til et barn!!!

Jeg driter egentlig i pengene de kanskje får uten å ha krav på dem, men barnet er mye viktigere for meg i denne saken.

Skrevet

hvorfor i alle dager skal du bry nesa di med det Mentos???

Du har da strengt tatt ikke noen ting med det der,,,

Irriterer meg over sånne brykjærringer som deg

Skrevet

Jaha.. så noe dør om de svindler da eller?

Skrevet

For _barnet_ her kan det da i hvertfall ikke være noe problem at moren later som er alenemor for å få mere penger?

Skrevet

Hvis dette gjelder barnets ve og vel, ser jeg ikke hvordan det å prøve å fucke opp hverdagen til de voksne skal hjelpe....

Unger gir en lang god f@£n i hvor foreldrene får penger fra, så lenge de får det de trenger.

Skrevet

Hehehehehe!!!

Noen prøver å gjøre det riktige her, mens andre er livredde for å miste det de kanskje ikke har krav på.

Alt det går ann å diskutere!!!

Mentos spurte jo bare om et spørsmål, og så blir hun peppret huden full her.....

Skrevet

ja og du prøver å svare deg selv, som ikke helt lykkes mentos???

Skrevet

Hahahahaha! Å, jeg dør på meg...

Du glemte at det ikke var noen anonymknapp, ja....

lol!!!

Skrevet

Er jo godt at du støtter deg selv da i hvertfall... *ler*

Skrevet

Utrooligbra mentos!!! hahahha..... svare seg selv da du! Lavmål..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...