=)mamsen=) Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jes.13:9,15-18 Den som blir funnet skal gjennombores, og den som blir grepet, skal falle for sverd. Deres småbarn skal knuses mens de ser på, deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas. Se, jeg egger mederne mot dem, de som ikke bryr seg om sølv og ikke har lyst på gull. Med bue feller de unge menn, de skåner ikke fosteret i mors liv og har ikke medynk med barna.
Klikk Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Jeg vil straffe jorden for dens ondskap, de gudløse for deres misgjerning. Jeg gjør ende på de frekkes stolthet og lar voldsmenns hovmod bøyes. 12 Jeg gjør det slik at mennesker blir sjeldnere enn rent gull og folk blir mer sjeldne enn gull fra Ofir. 13 Derfor skaker jeg himmelen, og jorden skjelver og skifter plass. For Herren, Allhærs Gud, er harm den dagen hans vrede flammer opp. Gud er også en brennende ild og på den tiden GT ble skrevet var det faktisk veldig mange mindre kriger så dette var ikke veldig uvanlig å lese om på denne tiden. Og Gud har sagt at han vil straffe dem som gjør ondt. Gud har sagt han vil gjøre ende på jorden men han vi og gjenoprette og skape en ny himmel og en ny jrd. Dette er en annen profet: Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. 2 Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom. 3 Fra tronen hørte jeg en høy røst som sa: «Se, Guds bolig er hos menneskene. Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem. Han skal være deres Gud. 4 Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som en gang var, er borte.»
=)mamsen=) Skrevet 14. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2007 ja sannelig en "god gud"! Hehe, skremmende type det der
Klikk Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Jesus sier at frykt ikke de som kan skade kroppen, men deretter ikke gjøre noe mer. Frykt heller han som har makt til å drepe og så kaste i helvete. Gud er kjærlighet men han er og rettferdig og hater urett.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Den som har all makt er pr. definisjon rettferdig. For rett handling er definert som "det den allmektige ønsker". Det betyr IKKE f.eks. at han er like grei mot alle eller deler likt. Gud hater urett, d.v.s. hater å ikke få viljen sin. (Hans vilje er jo lov). At hans vrede går utover barn og barnebarn og oldebarn er ikke urett, men RETT. Fordi Gud vil det. Andre kan også være mer eller mindre rettferdige. Om Abraham f.eks. ville brenne sønnen sin på bålet, så viser det at Abraham var rettferdig, fordi den allmektige hadde meddelt at han ønsket det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå