Gjest Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Datteren min begynner i 1.klasse nå til uken. Nå bor vi i en 3-romsleilighet, babyen deler soverom med meg og pappaen. Det er helt greit, men merker jo at vi godt kunne trenge litt mer oppbevaringsplass, og det blir vel enda mer prekært etterhvert. Det er ingen større leiligheter her hvor vi bor, så alternativet er rekkehus. Problemet er bare prisen, jeg vet ikke om jeg synes det er verdt å betale 3,5-4 millioner for et rekkehus som bare er halvfint.. Ikke har jeg lyst til å betale meg i hjel heller. 3,5-4 er taksten forresten, husene er sjelden til salgs, så de går som regel ganske høyt over takst. Vi har snakket litt om å flytte ut av Oslo (til Akershus), men da må jo snuppa bytte skole.. Er det grusomt? Jeg har aldri gjort det selv, men ser for meg at det ikke er så morsomt å måtte starte helt på nytt med å få seg nye venner osv. på et nytt sted..
grå :) Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 tror det vil gå ganske fint jeg. hun er jo lita og de danner vel ikke gjenger så fort
Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Nei, det er vel verre om vi venter til hun skal på ungdomsskolen vil jeg tro.. Hun vil forresten gjerne flytte dit du bor. Hehe.
grå :) Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 hehe hit? synes det er ganske godt miljø oppi her så velkommen oppover:)
Gjest Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Hehe, jada. Hun vil flytte på landet, sier hun. Men vi kommer nok ikke til å flytte så langt, faren hennes bor i Oslo, så vi bør nok holde oss til Akershus tror jeg.
grå :) Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 hehe prøve finne et litt landlig område der omkring da. finnes sikkert perler der også
Gjest Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Ja, det er mange steder jeg kunne tenkt meg å bodd.
Mille** Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Eldstetøtta mi begynner nå i 4. klasse og det er den 4. skolen hun begynner på. Alle gangene hun har byttet skole har det gått kjempebra, hun har fått masse nye venner. Denne gangen skal hun bytte etter eget ønske, selv om hun nok ikke hadde trengt det. Vi har flyttet innad i kommunen, slik at hun sogner til en ny skole. Her har hun fått masse nye venner som bor i nabolaget og hun har veldig lyst å gå på skole med dem. Nå er jenta mi veldig omgjengelig og lettvint, hun blir fort kjent med folk og er en likanes jente. Men kanskje hun er det pga alle de gangene hun har byttet skole. Hvem vet!? Det går som regel bra når de er på tidlig barneskolenivå. )
Gjest Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Hun her er veldig sosial og omgjengelig hun også (nesten litt for mye innimellom..), men jeg ser liksom for meg at det kan være sårt å dra fra de nye vennene her også..
Mille** Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Joda, litt sårt har det vært, men hun har beholdt kontakten med bestevenninna si sørpå, og kommer til å treffe de gamle skolekameratene sine på håndball og andre aktiviteter. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå