Gjest Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Hei, Når begynte dere å la barnet leke ute alene med andre barn, uten voksnes tilsyn ?
nov/febmamma Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Sønnen min, som var 3 i februar begynte å leke ute uten meg nå i mai/juni. Men det betyr jo ikke at han er uten tilsyn. Vi har stor hage og enten er han der sammen med storesøster på nesten 7 eller han er hos naboen sammen med storesøster og nabobarna som er 7 og 4. Jeg har hele tiden oversikt over hvor han er, og har jeg ikke hørt eller sett han på et par minutter er jeg ute og sjekker. Han kan også sitte på huska eller i sandkassa alene og holde på, han liker å være litt for seg selv innimellom. Storesøster passer gjerne litt på, selv om jeg ikke pålegger henne det. Hun er tross alt bare 7, og skal ikke være barnepike. Men hun vil gjerne ha han med å gå tur alene på feltet her.Det får de ikke lov til!!
ElinSM Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Jeg begynte først nå i sommer når vesla var 4,5 år å sende henne litt ut alene. Hun får gå til nærmeste venninne(som bor noen hus nedenfor) og til nærmeste lekeplass som er like ved siden av blokka vi bor i. Men det er lett å gå seg bort her og veeeeeldig mange hus, derfor er jeg ikke særlig glad i at hun går ut alene. Men det går veldig bra. Hun sier alltid i fra hvor hun går hen. Kommer liksom an på hvor man bor hen og sånt syntes jeg da. Her vi bor er det mye folk, hus og bilene kan komme litt fort i veiene her(ikke spør hvordan de tør det da men...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå