Millapril Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Erica har fått skikkelig smaken på grøt og det er jo egentlig bra. Men hun spiser så veldig mye.. Vi begynner dagen med mm så venter jeg gjerne en time før det er grøt. Og da kan hun fint spise en hel posjon (minus søl) og i tillegg litt fruktpurré. Så venter jeg to timer før det er mm igjen. Og hun spiser med god apetitt. Gir henne så mm ca hver 3. time utover dagen og så grøt igjen ved middagstid. Men er ikke dette litt mye da? Vi begynte med smaksprøver og hun er veldig glad i risgrøten, og det virker som hun spiser så mye hun kan få. Er redd for at hun skal bli litt tjukk av dette, så jeg vurderer å kutte ned mengden igjen til kun smaksprøver. Babyene regulerer vel selv hvor sultne/mette de er? Eller har jeg fått et matvrak?
Gjest Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Jeg var også redd for at mitt store lille matvrak skulle bli feit, men helsesøster sier de regulerer dette selv. Man bekymrer seg ikke for overvekt før de er rundt 1 1/2.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Hei, Tror ikke du trenger å bekymre deg nei. Vi har også litt oftere og mere mat på morgenen. Så er det litt lenger mellom måltidene midt på dagen og så tettere opp mot kvelden igjen. Her merker jeg veldig godt at hun regulerer selv. Noen dager går grøten ned i full fart og andre dager går det halv porsjon. Men det er vel som med oss voksne at de spiser til de er mette.
Två små trollungar Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Hihihi! Lurer på detsamme! Trur ikke at Amanda alltid slutter å spise når hun er mett, nei! Vi må begrense henne litt, fordi når hun liker noe kan hun nok spise veldig mye... Hun får mm til frokost kl 6, og ev. litt frukt kl 7 dersom hun er sulten, en porsjon grøt kl 9, et halvt middagsglass og kanskje litt frukt kl 12, litt frukt kl 15, en porsjon grøt kl 17 og mm kl 18.15. I tillegg får hun litt mm etter hvert måltid, men da drikker hun bare litt for å slekke tørsten... Hun kunne lett ha spist enda mer grøt, frukt og middagsmat, hvis jeg hadde gitt henne det. Så hun klarer nok ikke å regulere dette helt selv! Trur egentlig ikke hun får for mye mat i forhold til hva andre på samme alder spiser, men hun legger på seg og er litt tjukk (66 cm lang og 8,6 kg...). Men jeg ser heller at hun er litt tjukk enn at hun ikke legger på seg nok. Og så tenker jeg at det sikkert forandrer seg etter hvert, og i slekta mi er det mange av oss som var litt runde som bebiser og det forsvant av seg selv når vi ble større. (Men nå er det kommet tilbake igjen...). Det kanskje er sånn for dere også?! At du må begrense litt, for jeg trur faktisk ikke at alle bebiser klarer å regulere slikt selv... Men jeg synes ikke det høres ut som at du gir henne for mye mat!
smurfen :o) Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Tror ikke du skal begymre deg så mye enda. Som de andre også har skrevet så regulerer de ofte dette selv. Så kjekt at hun liker maten. Kjenner faktisk flere som sliter med å få i ungene fastføde. Så det er bare å kose seg med den gode appetitten. Blir helt misunelig på alle dere som har begynt med fast føde. Gleder meg veldig til Adrian starter. Det skal bli stas!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 skal si hun spiser ja :-) Camilla får enda bare prøveporsjoner hun, tror jeg ble litt skremt av episoden etter havregrøten hennes. Tror nok de små regulerer en del selv, men at man kanskje må passe litt på dersom det er mat som de virkelig liker :-) Da er det vel kanskje som med oss voksne, ikke så lett å beherske seg :-)
måken og vesla Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Nyt at hun har god matlyst! Foreløpig kan jo du styre hvor mye hun får, slik at hun ikke får altfor mye. De fleste mister jo fettet når de begynner å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå