Gå til innhold

Noen som har blitt lurt på finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he....eller er det bare jeg som er så godtroende om alle?! Hvordan gikk dere i såtilfelle fram for å få gjort noe med saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke blitt lurt nei, men syns det bør ringe en bjelle om vedkommende bare vil ha forskudd for varen direkte på konto. Mange bruker jo payex, og da er man jo garantert at vedkommende ikke får pengene før varen er levert og handelen er bekreftet. Har selv solgt og kjøpt en god del ting der, og mange foreslår jo selv og betale på forskudd så da ser jeg ikke helt problemet med det.

Men er du blitt lurt så er det jo lurt og enten politianmelde det, ta kontakt med selger på sms, sende brev osv.. Alle muligheter skal jo være prøvd før man anmelder saken.

Lykke til da!

Skrevet

Jeg har vært en av de mange godtroende som har satt inn forskudd på vedkommendes konto, og ikke fått varen. I mitt tilfelle gjorde jeg det for å få en rask handel. Da selger ikke svarte på tlf, mail eller sms gikk jeg rett til politiet og anmeldte saken. Jeg hadde faktisk vedkommendes navn, men saken ble henlagt. I min mest irriterte og impulsdrevne time påinternett bestilte jeg masse velkomstpakker fra div dameblader og bokklubber i hans navn for å få en liten hevn. Føltes ganske godt faktisk !

Skrevet

ha ha ha godt jobbet C.J ;)

Jeg betaler aldri på forskudd nei!

Skrevet

Syns det var en dum løsning, han kan jo anmelde deg og det samme kan boklubbene siden du har meldt noen inn i noe de ikke har samtykket til selv. Er ikke lovlig og melde inn noen i noe de ikke har samtykket til, men det vet du kanskje fra før?

Skrevet

Selvfølgelig vet jeg det, men med politiets høye innsats ellers når det gjelder lovbrudd ser jeg ikke helt det store problemet. Skal jo litt til å få ip adressen min fra bokklubber etc også, må nok litt mer til enn en liten hevnaksjon fra ei snurt dame....

Skrevet

Har både forhåndsbetalt og tatt forhåndsbetalt, men har sett an selgeren. Om de legger ut fullt navn og adresse i annonsen hjelper det, men det er jo ingen garanti. Det var ei som ville jeg skulle forhåndsbetale, men ho ville ikke gi meg annen info enn fornavn og kontonr, og det blir det ingen handel med meg av.

Skrevet

Ja det blei vi en gang vi skulle kjøpe play station av en tulling i nord! Drittunge som solgte oss noe ræl. Men vi fikk tak i foreldrene hans og pengene kom inn igjen på konto gitt... Kan bare skylde oss selv, vi skulle ikke kjøpt det første og beste;o)

Men aldri før eller siden=)

Skrevet

Og forresten.... jeg har alltid forhåndsbetalt og tatt forhåndsbetalt. Jeg orker virkelig ikke å styre med det payex greiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...