Gå til innhold

dette har skjedd på min 6.dag over termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sov nokså dårlig i natt,som vanlig får jeg vel si... kl 9 troppet jeg og min kjære opp på Fødeloftet på SUS (Stavanger). Der fikk jeg modningsakupunktur for første gang... burde fått beskjed om det tidligere siden de visstnok tilbyr det gratis fra og med termin.. man kan få tilsammen 3 behandlinger.. så var det opp på benken og bli stukket i da.. fikk satt i 9 nåler tilsammen (vet ikke hva som er vanlig?) i hender, føtter og en lang en i magen(godt jeg ikke kunne se den..satt ganske langt nede i magen!)... men så ble jeg kvalm og kastet opp! Uff.. heldigvis var hun jordmoren ute da og min kjære fant et sånn pappbeger jeg kunne kaste opp i..det var den frokosten.. når hun som satte nålene kom tilbake gikk hun og hentet isvann med sugerør i..så min kjære holdt koppen (jeg hadde jo tilsammen 5 nåler i hendene/rett nedforbi), veldig glad han var der med meg! Var ikke akkurat en fornøyelse...men har tro på virkningen... da jeg kom hjem la jeg meg, leste litt i et blad og så sovnet jeg..sov mye, mye bedre enn i natt.. og sov ca 3 timer!

Nå har jeg nettopp spist frokost nr 2... hadde vært så bra om fødselsen kunne starte nå.. har nemlig fram til og med lørdag på å føde på Fødeloftet.. hvis ikke må jeg på vanlig avdeling.. har fått overtidskontrolltime på mandag 20. kl 13, blir isåfall satt i gang morgenen etter det..men åh, som jeg håper jeg slipper det!

Føler jeg har prøvd alt av kjerringråd også... men jeg har ikke vært så flink på å gå lange turer...får vel kanskje prøve på det.. hvor lange er det isåfall snakk om?

Hvordan har dere andre det?

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håååååper d blir fødsel på deg snart:):):)

Disse turene er så forskjellige..en orker vel kanskje ikke å gå så langt?;)

Skrevet

nei, var nettopp det.. vet ikke hvor langt jeg orker å gå..prøvde å gå masse i byen her om dagen..fordelen med det er at man da har kaféer e.l å sette seg ned i om man skulle bli sliten.. ser for meg at jeg kommer til å bli tissetrengt, tørst eller kjempesliten på tur i skogen..

hehe

uff.

leileilei... trenger litt oppmuntring!

Skrevet

Lykke til!

Ikke morro å gå over tiden.

Beveg deg, vask et gulv! Ha sex! Spis litt sterk mat! Gjør noe som du har tro på, da går minuttene timene raskere og snart - VUPS! er babyen i dine armer.. ;0)

Skrevet

Huff, føler virkelig med deg. Vi hadde jo termin samme dag, og min Frida er 12 dager i dag.

De timene etter at jenta vår be født, er de mest fantastiske i livet mitt. Kanskje kan det være en motivasjon at du har det i vente? Og i det minuttet Frida lå i armene mine, var venting, vondter og bekymringer glemt.

Jeg spilte playstation dansespill i halvannen time på ettermiddagen den dagen riene startet. Vondt gjorde det, men det var så kjekt at jeg likevel fortsatte. Kynnerne etter dette gikk sakte, men sikkert over i rier.

Krysser alle fingre og tær!!

Skrevet

Hei hei, håper du kommer i fødsel av deg selv og får føde på loftet! :)

Jeg er også fra Stavanger og skal føde på SUS. Har tre dager til termin, men tror jeg kommer til å gå over.

Har to barn fra før som jeg har fått 10 og 14 dager over med.

Vet du når sus setter i gang fødsel, kan det gå mer enn 14 dager?

Og det du skrev om modningsa. kan jeg bare ringe de når jeg er kommet til termin og få time? :)

Sist fikk jeg på 12. dagen over termin og fødte 14. dager over :)

Skrevet

Gå til du får vondt, så fortsetter du.He He... FUNKER! Søstern min har gjort det med alle guttene sine, og de kom de

Skrevet

Hei igjen! Har gått lang tur ikveld..magen ble hard og litt vond..

nå skal vi spise pizza med ekstra chili på..

muligens et halvt glass rødvin, må innrømme at jeg er litt skeptisk til det... har lest diskusjonen som har pågått på siden her og har heller ikke rørt en dråpe alkohol tidligere i svangerskapet.. men bittelitt på overtid kan da umulig være skadelig?!

til hun over anonym: jeg har overtidskontroll på mandag..dvs 12.dagen over..har hørt man da blir satt i gang dagen etter det.. på 13.dag. Men det er vel sånt de ser an på kontrollen med ultralyd, ctg osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...