Gå til innhold

Ang. NAV, skjema etc..... AAARGH!!! Pls se hit!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gæern av det her snart...

Begynner å bli passelig stressa for har ENDA ikke sendt inn de skjemaene..... har termin 20.sept....

Men har såååå mange spm, og de som jobber på det lokale kontoret her, ringer ikke tilbake når de skal etc...

Vi vil gjerne at jeg skal være hjemme så lenge som mulig, 80% lønn, og mannen min skal ta den "tidskontoen" i stedenfor å være hjemme 6 uker i strekk..

Men så står det at om jeg skal ha 80% lønn, er dette bindende for begge parter... Hele poenget med tidskonto er vel at han skal jobbe 80% i en periode, men få 100% betalt eller....???

PLEASE hjelp meg!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg forstår det så er 80% lønn = 100 % permisjon (alts 54 uker)

om han tar det ut som tidskonto så går det fint - bare at han får 80% lønn de dagene i uken han er hjemme..

ble det forståelig?

Skrevet

Jeg har termin 17.sept og mine ark måtte være inne før juli var over...Jeg vet ikke om tidskonto, for jeg har vanlig 80% i 54 uker eller hva d er:)

Skrevet

hæææ....? :)

Da taper vi jo en masse penger på at han tar tidskonto...eller?

Om han hadde tatt 6 uker perm i ett, så hadde det jo blitt 80% lønn i 6 uker...

Men da går han jo ikke på 80% så lenge han har den tidskontoen...?Blir så himla frustrert....

Når må arbeidsgiver ha dette inne senest egentlig?? Får helt PANIKK nå jeg.... (De har snakket fint lite meg med om dette, er ingen som har spurt om noe, eller sagt at vi må avtale møte etc...) JEG aner jo ikke, er førstegangs og helt GRØNN på dette området......

Vil bare griiiiiiine.....

Skrevet

Nei nei.. hvis han er hjemme en dag i uka så får han 80% den dagen...

altså 100% de andre 4 dagene

(100*4+80)/5 = 96

Så om han er hjemme 1 dag i uken i 30 uker så får han 96 % lønn

skjønner da?

sånn skjønner iallefall jeg det

Skrevet

okei.... hmm... får ringe til NAV å høre også, er så rart at det ikke er noen som har pusha meg på dette egentlig, jeg har spurt legen/jordmor for lenge siden når dette burde bli gjort, men ikke fått noe klart svar egentlig, bare at det "burde være gjort til neste gang du kommer hit" - som er neste uke!!!???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...