Gå til innhold

Angående permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er litt treig nå, men har ikke helt fått med meg hvordan det er.. Jeg har søkt omm 44 uker permisjon med 100% lønn.. Får jeg da fri i 44 uker eller er fars 6 uker inn i de 44 ukene. Altså det jeg mener er får jeg da 38 uker? Eller kommer fars permisjon på 6 uker utenom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de 6 ukene er inni der ja. Litt kjedelig det der.......

Så var det vel 3 uker før og 6 uker etter fødsel som mor MÅ ha. Utover det kan dere mixe som dere vil.

Hvor langt er du på vei? Lurer litt på når folk søker....

Skrevet

Takk for svar! Teite greier, blir bare hjemme i 38 uker jeg da.. jaja, er glad jeg ikke jobber så mye iallefall.. 50% natt stilling..

Jeg er akkurat 26 fullgåtte uker idag.

Jeg søkte om permisjon til arbeidsgiveren min tidlig i sommer, da sjefen sa at hun ville ha søknaden så tidlig som mulig. Men har ennå ikke sendt noe søknad til trygdekontoret, de sa at jeg ikke trengte og sende inn søknaden før i september, ca 6 uker før permisjonen startet..

Skrevet

Oj - jeg er akkurat 26 fullgåtte i morgen!!! Stemmer det - du har jo termin på min bursdag du (hihihihi), husker det fra en annen tråd.

Jeg må få ut fingern og søke arb.giver jeg og da, bytter jobb 1 sept (samme firma da, men alikevel). Brukte du et spesielt skjema til de?

Skrevet

Artig :-)) Du har jo termin en dag etter bursdagen din, kan bli verdens beste bursdagsgave det :-)

Brukte ikke noe spesielt skjema nei, gjorde det ganske uformelt, skrev bare ned på et ark at jeg søkte om 44 uker fødselspermisjon med 100% lønn og la med en bekreftelse på termindato som jeg fikk hos legen. Men når man skal søke hos trygdekontoret må man fylle ut et skjema som ligger på NAV sine sider, pluss at man legger med bekreftelse på termindato fra legen.

Skrevet

ja det blir verdens beste bursdagsgave, men sær som jeg er vil jeg helst ikke føde DEN dagen da!!! Har bedt'n komme en ti-tolv dager før. Det hadde vært fint. Så får man litt tid å komme seg på før vi reiser og besøker hele familien i jula.

Ja, nav skjemaet har jeg printet ut og tittet så vidt på. Tror jeg skal ringe og høre med de når de vil ha det, sikkert litt forskjellig fra sted til sted. Og så sære som de er så........................ !!!! :)

Skrevet

Hehe, sikkert lurt og ringe ja..

Og skjønner godt hva du mener med at du ønsker at babyen skal komme litt før., Selv har jeg satt av 1.novmeber.. Tenker nok at den kommer da ja ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...