Novembergutt<3 Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Til helgen har jeg tenkt meg en liten tur ut (4-5t).. Jeg fullammer jenta mi som er 3 mnd og hun har aldri smakt på mme - regner ikke med at det skal være noe problem. Saken er nå at jeg syns pumpingen er et slit.. Må forberede så lenge i forkant, redd for ikke å ha nok når jeg er borte etc etc. Jeg kunne jo bare latt pappa gi henne mme når jeg er borte, men det er "noe" langt der inne som sier at det er dumt. Vet ikke om det er samvittigheten min for at jeg skal være borte fra henne i noen timer som er grunnen. Dessuten syns jeg det er rart å gi henne flaske, de gangene jeg har gjort det. Er jeg helt rar - eller er det vanlig med slike følelser rundt dette temaet? Ville du gitt henne mme eller tatt bryet med pumpingen?
Synne 18 & Lucas 2 Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Jeg har det samme problemet som deg å eg fikk beskjed av HS om at skulle amme gutten min som vanlig, å de som passet han kunne gi MME...
Labbetøs Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Det er nok mange som føler det slik, du er ikke rar på noen måte. De fleste vil jo gjerne fullernære babyen sin selv, og ga den bare det aller beste. Hva om du gjør begge deler? Pump deg på forhond, slik at du får et måltid mm totalt. Du ammer vel før du drar, så da er det bare et måltid som trengs. Pump en gang på formiddagen, og når babyen har lagt seg. Da har du fort nok til at måltid. Kjøp alikavell inn en pakke mme som du kan ha som sikkerhet i tilfelle det ikke skulle bli nok (du sier jo at du er redd for det ikke skal bli nok). På den måten kan du gi babyen bare mm, men du er alikavell trygg på atd uhar back-up bare sånn i tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Tenkte som du med nr 1; kun det beste var godt nok. Med nr 2 har jeg blitt noen hakk slakkere på krava og ser ikke problemet med litt mme en gang i blandt. De dør jo ikke akkurat av å ha fått det noen få ganger...?! Kos deg med god samvittighet når du tar en tur ut; babyen setter pris på en fornøyd mamma!
Novembergutt<3 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2007 Takk for svar dere - bra at det ikke bare er meg som tenker sånn som dette da. Det er jo mange, mange som lever kun på mme og er friske som fisker - det er liksom ikke det jeg er redd for - har bare en merkelig følelse rundt det hele, som jeg ikke klarer helt å forklare:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå