Gå til innhold

noen som har pumpa til sykehuset ?

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

Noen her som tidligere har pumpa og levert til sykehuset ?

Jeg har aldri kommet så langt som å bli blodgiver (selv om jeg har donorkort) Og så tenkte jeg at dersom jeg har mer enn nok melk så kanskje jeg skulle pumpe sånn at babyer som er født for tidlig kan få litt godsaker ;)

(Jeg vet at det egentlig er teit å tenke på det nå men......)

Noen med erfaring ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den erfaringen at jeg var sjeleglad for at min lille premature prinsesse fikk melk som noen hadde levert til sykehuset

har du i overflod så gjør det - tjener du ikke noen få kroner på det også mon tro... (også hjelper det deg å holde produksjonen oppe)

supert - hhåper alle som kan leverer jeg :)

Skrevet

Hei, det er fantastisk at folk pumper og leverer, det hjelper mange premature! Jeg pumpet i flere måneder selv forrige gang, det tar en del tid og det er litt styr med koking av pumpe, flasker osv. Jeg leverte ikke til sykehuset, hadde en baby som nektet pupp og måtte flaskemate og hadde ikke tid/ork til å pumpe noe mer enn til eget forbruk (og jeg pumpet aldri så mye at det var nok til å fore kun med brystmelk, jeg spedde på med mme, men jeg er fryktelig utålmodig og orket ikke pumpe mer enn 2 -3 ganger om dagen, og etterhvert bare på morgenen) . Jeg leide enn slik dobbel Medela elektrisk pumpe og den fungerte veldig greit.

Du får betalt pr liter melk (sjekk på barsel hva satsen er nå). Betalingen pr time er nok heller mager, men man gjør en fantastisk god gjerning - så har du nok melk og ork til det så tror jeg mange blir veldig glade for innsatsen!

Skrevet

Ja - jeg har pumpet melk og levert til morsmelksentralen på Ullevål da begge våre første var små. Bakgrunnen var egentlig at jeg ikke klarte å amme, og at pumping ble løsningen på problemet. Men jeg fikk jo så inn i hampen mye til overs, og derfor tok jeg kontakt med Ullevål - og leverte faktisk flere hundre liter.

Var egentlig ganske OK - når jeg ikke fikk til ammingen var dette en liten "seier" oppi det hele. Hadde også en type melk som kunne brukes til barn under 1.500 gram - det var ekstra moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...