Gå til innhold

Foreldrepenger og stipend fra lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe grense på hva man kan få fra NAV i forhold til å få stipend fra lånekassa? Kan ikke se at det står noe beløp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, NAV er penger fra kommunen, mens lånekassen er penger fra staten, så de har ingen samenheng med hverandre. Jeg fikk 21000 netto fra nav og 8000 fra lånekassen.. hehe, savner permisjonsutbetalingene ja :)

Skrevet

Genialt! Da blir det gøy å gå hjemme med unge. Hehe =) Takk!

Skrevet

Men kommer jo til å tjene mer enn det man "kan" - har du peiling på hvor mye stipend som blir gjort om til lån pga det?

Skrevet

Jeg lurer også på dette.. Tar videreutdanning dette semesteret, med eksamen i januar.. og vurderer å melde meg opp til et semester til for å få stipend fra lånekassa..

Men samtidig får jeg jo permisjonspenger fra nav, for jeg har jo jobba forrige, og dette, året..

-så er det da sånn at det ikke blir noe stipend fra lånekassa, eller har man rett på fødselsstipend uansett hvor mye man tjener i foreldrepenger?

Skrevet

Tydeligvis uansett hvor mye man får i foreldrepenger. Det er supert.. Men på den andre siden så blir vel mer gjort om til lån hvis man tjener mer enn det man kan iflg lånekassa (116000 ca for 2007)..

Skrevet

Fra Lånekassen: "Stipendet ditt blir redusert med fem prosent per måned av den inntekten som er over fribeløpet. " Mye å holde styr på!

Skrevet

heisann! skal starte på videreutdanning nå i høst og skal ha baby i desember.. rett til stpend nå jeg får lønn fra nav? blir lån omgjort til stipend? dette vet eg lite om..

Skrevet

Du har rett på stipend når du har hatt rett på stipend/lån de siste seks mnd før fødsel. Du kan i tillegg få penger fra nav.. Skrev over hva som skjer hvis du tjener fo mye =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...