Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 må alltid være først og best

Han blir helt knust om han ikke er best eller først på ting. Det er virkelig slitsomt for han, han blir rett og slett krenket og såret om han ikke vinner alltid.

Noen erfaringer? Er det typisk for alderen - går dette over ?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er min snart 5 år gamle gutt også. Vi var på tivoli forleden, og da lagde han et spetakkel uten like...fordi han ikke vant noe da han tok lodd. Å spille spill med ham, er som å trø i et minefelt... Håper han vokser det av seg snart. Det er nok typisk for alderen Hihi

Skrevet

Dette er nok helt normalt, min femåring har også vært/er slik! Men vi spiller mye spill og kort, og da må han nødvendigvis tape innimellom, og etter hvert går det greiere og greiere. Og så har han selvfølgelig fått klar beskjed om at han må unne andre å vinne, og dersom det blir tull ved tap: ikke noe mer spill!

Lykke til!

Skrevet

Tror dette er normalt ja. Min 5,5 åring er også slik! Det går nok over..

Går jo også an å prøve å fortelle at det viktigste ikke bestandig er å vinne, men å delta for å ha det gøy :)

Skrevet

Åååå, dette var godt å høre. Trodde min datter var den eneste og dårligeste taper i hele verden.....er temmelig deppa over at ho alltid skal være best og først...men godt å høre at det finnes fler.

Vi og spiller mye, der hun både vinner og taper. Vi har snakket mye om dette med å tape og har prøvd å foberede henne på at en både kan vinne eller tape når en spiller. Det har ikke akkurt gått inn enda - men prøver å trøste meg med en gang så. Det er vel som mange sier hver alder har sin sjarm og sine utfordringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...