Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Hadde tenkt å bruke Natusans babyolje å smørre i hodebunnen på barnet mitt, men så leser jeg her inne at det finnes parafin i den. Da vil jeg ikke bruke den. Jordnøtt olje er og uaktuelt da jeg har hørt at det kan fremkalle nøtteallergi hos barnet ettersom jeg selv har det. Hva kan jeg bruke istedet å smørre barnet mitt med for få løsnet den tørre huden. Fungrer det med solsikke olje???
Prinsemamma24 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Ja, matolje fungerer nok på det. Da vår lille hadde tørr hodebunn kjøpte jeg en vanlig kam på nille, og da ble alt borte uten bruk av olje. ikke fullt så klinete.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Ble ikke ungen din sår i hodebunnen da? Er jo på en måte fast.. Har prøvd å pirke det bort med neglene (forsiktig da),men er redd han skal bli sår.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 olivenolje trekker inn i huden og er fin til babymassasje også.. Men parafin er det i nesten alle hudprodukter, er det ikke det da? Ellers kan du jo spørre på apoteket, de har godt utvalg av oljer der.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Er mulig det, men småen blir så rød og irritert og babyline eller hva nå den het tåler han ikke. Skal høre på apoteket.
snartmammapåny Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Jeg smørte på den babyoljen til coop. Den er svanemerket og skal vist være veldig bra. Småen hadde masse skurv så jeg smurte først på en gang og lot det være oppi noen timer., for så å ha oppi en ny omgang emd olje og da gre litt i hodebunnen forsiktig med en kam for å ta bort det som var løst. Hade på mer olje og lot småen sove med det til neste dag. Tok da bort restene av skurven med kam. Fikk bort alt og småen ble ikke sår. Det meste falt av av seg selv. Måtte bare bruke man fordi småen har så mye hår;)
findus Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Jeg børsta det forrsten forsiktig bort med en litt stiv børste etter at småttte hadde bada (med ganske mye badeolje) - alt mens hodebunen fortsatt var litt våt. Funka som fjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå