Enliiitentil? Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Hva bruker dere og hvorfor? Selv bruker vi pampers, men vurderer å prøve tøybleier fordi folk som bruker det mener det er lett, tett og deilig!
Lilly 79 Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Lett og tett er jeg med på. Men er det ikke lett at det fort blir for tett? Jeg har ikke erfaring med tøybleier selv, men det mest praktiske er vel engangs? Da slipper du å vaske de, iallefall:-) I tillegg tenker jeg litt på absorberingsevnen, det har vel ikke tøybleiene? Blir det ikke veldig vått om de tisser, iforhold til engangs? Som sagt har jeg ikke peil:-)
Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 bruker nok engangsbleier her..libero.. kjempe fornøyd med de,. kunne ikke tenke meg å bruke tøybleier..
Frøya&Odin Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Ift miljøvernperspektivet vil jeg absolutt anbefale tøybleier. Da blir søppelberget litt mindre og dermed litt mindre søppel som barna våre trenger å rydde opp etter oss. Da man kan ha riis papir i bleiene gjør at det ikke blir så masse "søl". Men dete r veldig kjekt å ha et eget vaskerom da det ikke er så all right å ha en bøtte med skittne bleier på et lite bad:-) Men det viktiske må jo være at man prøver det før man tar et standpunkt om det passer for en eller ikke. Synes mange har bestemt seg på forhånd at det er mye pes og jobb. Og så kan man jo kombinere engangs med tøybleier, ta med engangs på tur etc:-) Lykke til
1kar&1møy&meg™ Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 er det mer miljøvennlig å vaske flere maskiner med klær eller går dette kanskje opp i opp?
Gjest Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Det miljøvennlige er nok å bruke tøybleier, men jeg ser ikke for meg at det er særlig behagelig for barnet..? Vi bruker Libero til begge to.
Gjest Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Vet ikke hva som er mest miljøvennlig jeg.. Vaske flere maskiner klær osv, eller bruke engangsbleier med 96% av bleien som kan resirkuleres...
Frøya&Odin Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Link http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå