-lucy- Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 leser at dere er over 30 og skal beg på pergo i disse dager, hvis tanta ikke dukker opp! Det håper jeg jo at den ikke gjør!! Hvis likevel det skulle skje - jeg er i samme sit. over 30, prøver på nr 1, har prøvd i litt over ett år, en ma i desember. Det ble mange tråder her nå, så jeg "singlet" ut dere to, siden jeg lette etter noen andre som også prøver pego denne mnd. første gang for meg, enkeltkur. Kryser fingre for oss alle!!
Gjest Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hei lucy! Ja, jeg startet på pergo i går. Er jo litt spent på dette da, men tror ikke det kommer til å klaffe denne måneden heller siden jeg skal til lap 23.aug. Har regnet ut at el skal komme rundt 27.aug og da spørs det jo om jeg er klar igjen til å "kose" etter lap. Men mener gyn sa til meg (mener også å ha hørt det før) at pergo kan gi forsinket eggløsning, så kanskje kanskje... Blir i alle fall spennende! Bestemte meg for å begynne med pergo denne måneden. Fikk jo resepten i juni, men da var det forseint å starte (mens var allerede over) og i juli bestemte TR seg for å ha 1 mnd ferie. Og siden jeg ikke vet neste gang den har tenkt å komme (om det blir september eller oktober) så fant jeg ut at jeg satser på å starte nå. Litt "srekmt" med tanke på bivirkninger. Hater nemlig å være dårlig Hehe...sier jeg som omgås bare syke folk hver eneste dag Har ikke merket noe bivirkninger ennå. Vet ikke hvor fort de kommer heller. Så vi får se Når starter dere???
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Hei! Jeg venter enda på mensen jeg da. Men jeg er ikke gravid så bare den bestemmer seg for å komme så skal jeg begynne på pergo. Jeg skal på enkeltkur. Fra og med dag 3 eller 4 etter styrtblødning startet står det på pakka og 5 dager framover. Jeg er jo litt spent på bivirkninger jeg også, men legen min sa at det var visstnok litt for mye fokus på det. For det er veldig mange som tar pergo i løpet av et år og bare et fåtall får noen alvorlige bivirkninger. Han nevnte også at det var verst for de som gikk på dobbel eller trippel kur. Dere får ha lykke til begge to, men lucy jeg håper tanta holder seg borte da.
-lucy- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Så koselig med svar! skal vi ikke følges framover!! jeg begynte på søndag, tar min 3 tabl i dag. ikke merket noe til bivirkninger, men jeg synes jeg er svimmel, vondt i hodet, øm i eggstokker osv hele tida, når jeg kjenner etter... så tror ikke det kan bli særlig verre har ingen tiltro til disse tegnene lenger. men bivirkinger er egentlig ikke så dumt, det viser jo at kroppen har effekt. har ikke merket noe enda jeg, har heller vært litt skeptisk til om enkelkur er nok. søkte litt på pergo og gravid på google, og det er jo en del som blir gravid (litt selektivt utvalg, da), men ikke supermange på første forsøk og mange må ta dobbelkur. men fint å lese om de som ble på første!!! Jeg prøver akupunktur også, så kansje dette gjør susen skal dere ta el-tester? jeg tror ikke jeg orker, merker jeg blit litt hekta på om de slår ut, og at det påvirker sexlivet litt... tror vi får satse på en aktiv mnd med mye nytelse etterhvert ha en fortsatt fin kveld!!
-lucy- Skrevet 14. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2007 forresten turbo så har jeg lest at noen blir gravide etter lap / at det kan være økt sjanse for det da (leste om en grunn, men husker ikke helt) - så kanskje det ikke er så dumt med el like i etterkant, så sant du kan ha sex, da
Gjest Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Ugh...jeg syns jeg er både kvalm og vondt i hodet nå Hehe... Men hodepinen kommer nok av at jeg har kink i nakken som ikke vil gå over.. Ja, har hørt at man kan bli lettere gravid etter lap pga at egglederene får gjennomskyll og at de kan brenne små hull på eggposene slik at det kan bli lettere å bli befruktet. Så *krysse fingrene*!!! Har hørt at mange har god effekt av akupunktur også! Men er ikke det veldig dyrt?? Kommer ikke til å el-teste denne måneden tror jeg. Får se hvordan ting blir etter lap. Vanskelig å si
-lucy- Skrevet 15. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2007 så kjipt med kink!! akupunktur er litt dyrt, 350 kr gangen, skal gå en gang i uka. prøver nok ikke i mange sykluser, nei, men når vi spleiser på det blir det "bare" 700 på hver i mnd. trekker felleskortet og stikker i vei går også til gyn en gang i uka denne syklusen, siden jeg beg på pergo og har muligens en cyste og veldig ustabil syklus, så ville hun gjerne følge med en runde å se hva som egentlig skjer. det koser 250 kr gangen... men det er bare denne mnd. føler kroppen min er "lagt ut" litt vel mye nå - stikkes og kikkes i flere ganger i uka. Får bare bite tenna sammen og puste rolig - det må jo til hvis det skal bli noen mini på oss. dette er liksom første runde av utredning. når skal du ha lap?
Gjest Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Skal til lap 23.aug. Dvs neste torsdag!!! Hjelp Men vil jo ikke avbestille heller da Så da er det bare å hoppe i det og se positivt på det; slipper å jobbe neste helg Hehe... Jepp, man gjør vel alt man kan dersom resultatet til slutt blir en liten spire. Så da regner jeg med at noen stikking og kikking bare blir en bagatell man må gjennom...
-lucy- Skrevet 17. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2007 hei turbo! i dag har jeg vært hos gyn igjen, som nå skal følge med på hva som skjer denne syklusen. dag 8 i dag, hun så to eggposer, men mest sannsynlig er den ene en cyste. mens jeg lå der i stolen tenkte hun mye att og fram på om "nei du må ikke få el nå, slimhinnene er for tynne" - "det er sikkert cysten som ser ut som et ferdig egg" - "er det egentlig en cyste" osv - blir altså ikke helt klok på dette, men det er hvertfall ikke noe farlig har tatt pergo i 5 dager, ikke merket noe til det. nå skal jeg kjøpe el-tester (etter råd fra gyn - er dritt lei dem for får aldri utslag og tenkte jeg skulle droppe det denne mnd, men nei) - og fra den dagen vi får positiv skulle vi ha sex 1 gang pr dag i 4 dager (testa sambos stuff og det er ok). gyn er nå veldig gira - så vi er hvertfall to som følger opp min ville syklus med iver og interesse (og jeg med ganske så mye frustrasjon!!!). tok aku i går også, så nå satses det. vurderer til og med denne hostesafte, og grapefruktjuice... Hva dette gjør med oss Du venter vel på lap, du? noe el på vei?
Gjest Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Ja, da er pergo-kur nr 1 vel overstått ja... Blir spennende å se om det klaffer for dere da! Har ingen tro på at det kommer til å klaffe denne mnd for oss siden jeg skal på lap på torsdag. Forventet el mandag. Men saken er at da er vi bortreist i begravelse. a, ja...klarer vel å vente til neste mnd jeg Enn du da barnimagensnart?? Begynt på pergo?
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Hei! Håper det er mitt nick dere mener og at jeg ikke blander meg inn her altså. Men jeg tok min første pergotablett i går og har bare merket at jeg har vondt i hodet ikke noe sånn veldig ille men litt. Har aldri det jeg skjønner dere. Da venter vel dere snart EL dere da? For dere begynte jo en uke før meg. Spennende det da. Men du Turbotrollet skal vel på sykehuset å ta lap til torsdag. Nå håper jeg vi alle tre snart blir gravide, det må vel snart være vår tur nå ikke sant? Lykke til iallefall
-lucy- Skrevet 23. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 23. august 2007 hei begge to - ja det var deg barnimagen snart! fant ut at dere begge skulle beg på pergo, var derfor jeg ropte på dere er på dag 14 i dag, har nok hatt el men tar ikke tester denne mnd. vi kjører på. spennende å se om pergo og akupunktur gir resultat. er litt "rar" i magen, hva nå det vil si, litt stiv og støl helt nederest, vet ikke om det er el eller bare tenkene som kverner seg helt ned dit... på jobb for tida er jeg lite foran data'n, og har ikke internet hjemme - det er veldig deilig å komme meg bittelitt bort herfra, ble liksom sugd inn hit når jeg hele tida satt foran data'n. men jeg er stadig inne og sjekker - godt å følge med på hva som skjer med dere. Ja vi krysser fingre!!
Gjest Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 Heisan! Da har jeg vært til lap. Alt såg fint ut sa gyn. Og jeg er midt i eggløsning, så det er bare å stå på sa hun Hvis jeg orket anbefalte hun å kjøre på i alle fall i kveld og i morra Hehe... Men jeg blør etter operasjonene ennå, så får se om det blir noe i kveld
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Så bra å få vite det da Turbotrollet. Du får prøve å få kjørt på litt i morgen da hvis det ikke går i kveld. Jeg tar min siste pergotablett i kveld og da er det for min del bare å vente på EL om noen dager.
-lucy- Skrevet 27. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 27. august 2007 hei igjen! ser du har gitt opp denne mnd, turbo - da er sikkert sjansen ekstra stor neste mnd!! kan være godt også å få en pausemnd (tvang meg selv til en slik i juli, da var jeg så utslitt av telling og symptomleiting og det å bli så lei meg når mensen kommer...) Men det er jo kjipt, også, for da forsvinner sjansen en mnd... ikke lett dette her!! jeg er på dag 18 i dag, vi har kjørt på annenhver dag fra dag 11, så nå blir det vel pause til neste runde - merker jeg ikke er like gira lenger, synd!! hater denne uka her, kjenner etter symp og tenker masse på om det er nå det skal klaffe. det er utrolig fokus på barn i vennegjengen nå, 3 stk som beg å prøve på nr 2 nå - de lykkes vel lenge før vi får nr 1... urettferdig!!!! hvilke dag er du på barnimagensnart?
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Hei igjen! Jeg er på dag 11 i syklusen i dag. Vi har begynt hardkjøret med sex og kommer til å ha i hvertfalle sengekos annenhver dag til dag 20 eller enda lenger hvis jeg ikke har fått positiv eggløsningstest. Tok den siste pergotabletten på torsdag. Skjønner godt tankene dine rundt vennegjengen som starter på nr 2. Her i vår omgangskrets så myldrer det av gravide og de holder på med både nr 2 og 3. Jeg fikk vite at kusina mi som er alenemor etter et "uhell" for to år siden jammen hadde klart det igjen. Da holdt jeg på å begynne å grine altså så frustrerende at de som ikke egentlig planlegger det skal bli gravide bare en man nesten ser på dem..... Lykke til med symptomjakten da! Jeg hater de to ukene etter EL fryktelig å gå og vente på IKM
Gjest Skrevet 29. august 2007 #18 Skrevet 29. august 2007 Hei! Hvordan går det med dere?? Skal se pergo er vidundermedisinen som smeller alle på tjukken her nå Haha... Har liten tro denne måneden ja. Ble kos kun 1 gang. Det var den dagen jeg fikk positiv el-test. Ja, sjansen er der, men har som sagt liten tro på det. Har vært så mye denne uka med lap på torsdag og så måtte vi til Sverige i begravelse. Var der fra søndag til i går. Kjenner jeg er sliten. Burde egentlig gjort en del husarbeid før jobb idag, men får se om jeg orker. Og i tillegg fikk jeg telefon sist tirsdag at jeg har fått tilbud om ny jobb. Har derfor tenkt veldig mye på det denne siste uka. Takker nok ja til jobben for jeg er ganske lei der jeg er nå. Hadde helst sett at jeg fikk gått ut i permisjon, men siden denne babylagingen ser ut til å ta tid, så satser jeg heller på jobb-bytte ¨år har dere ikm forresten?? I følge el-test da så burde jeg vel ha ikm 7.sept
-lucy- Skrevet 29. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 29. august 2007 åh jeg går nå rundt med veldig såre brystvorter, og det setter jo tankene igang... Har vel ikm rundt 5, kan beg å spotte de nærmeste dagene.Styrkende tanker herfra!!
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 29. august 2007 #20 Skrevet 29. august 2007 Er syklusen på 28 dager så har jeg vel IKM rundt den 13. september. ar ikke testa positivt på EL test, og er på dag 13 idag. Lykke til dere da, nå kan tanta holde seg borte vekk for dere.
-lucy- Skrevet 31. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 31. august 2007 hei dere to! takk for fine tilbakemeldinger! jeg heier på dere også!!! det kjennes som om denne gangen går det tregere enn noen gang, huff... sist begynte jeg å spotte allerede på dag 22, i dag, så nå venter jeg hele tiden, men har tidl også begynt på dag 26... også disse såre brystvortene, som har gitt seg litt... fryser, men det er jo væromslag osv... åh blir deilig uti neste uke når tr vel er kommet, jeg er ferdig med å være lei meg og kan slappe av fra dette her noen dager igjen!!! God helg!!!
-lucy- Skrevet 2. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 2. september 2007 da var spottingen igang, tok en grav test og den var neg - bare for å ikke bli gående i håpet - spottet i 6 dager forrige gang, slitsomt. åh, så nå er det fra beg igjen. prøver aku en mnd til, og skal da til gyn på dag 3-5 i syklusen for å starte med ny runde pergotime. Hvordan går det med dere da, jenter??? varme klemmer!
Gjest Skrevet 2. september 2007 #23 Skrevet 2. september 2007 Æsj...så kjedelig for deg da Lucy!!! Må være kjipt å spotte så mange dager før mens. Når er ikm da? Her er det vel i grunn ikke så mye nytt å fortelle. Ømme pupper og litt mensmurringer innimellom, men det er ikke uvanlig så tar ikke det som et symptom i grunn Får vel teste torsdag. Skal til gyn da nemlig.
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 2. september 2007 #24 Skrevet 2. september 2007 Så trist da lucy. Da er det bare å heise skuldrene og sette i gang med neste pp. Jeg har akkurat hatt EL jeg. Hadde pos test på fredag og har kjørt på kan dere tro. Pergoen har i allefall gitt meg såre nok pupper. Begynte 4 dager før EL og det har ikke blitt bedre etter EL heller det motsatte. Jeg har ikke trua på at det går denne mnd heller jeg da. Da er det deg som er nestemann ut Turbotrollet. Kanskje den ene gangen rundt EL var det som skulle til. Krysser fingrene. Jeg er omtrent en uke etter dere jeg skjønner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå