Gå til innhold

Sier dere BLØTKAKE eller FLØTEKAKE?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det ett av de som er mest riktig å si?

Og hvor i landet er dere fra?

 

Jeg sier bløtkake (synes det høres så ekstra godt ut hehe) er fra rogaland. Det var jeg og moren min som snakket om det, men ble ikke enige om det hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bløtkake. Fløtekake har jeg aldri hørt før. Bor i Oslo- området.

Skrevet

Jeg sier bløtkake, har aldri hørt noen si fløtekake. :o)

Skrevet

Er fra langt oppi nord en plass. ;o)

Skrevet

bløtekake

Skrevet

fløtekake?? må være for de som har misforstått........

Skrevet

Aaa...hehe, bare jeg som har hørt det:)

Skrevet

Spurte mannen min nettopp og han sier fløtekake:)

 

Vet om mange andre også som sier det!

Skrevet

Jeg sier "lavkage"......... for det sier samboer og han er dansk....

Skrevet

Jeg googlet "fløtekake", for jeg har heller aldri hørt noen si det. Men kom opp ca 46 treff, (en del menyer fra cafer ol), så det er nok noen som bruker det, men ikke mange

Skrevet

Jeg sier bløtEkake :) Er opprinnelig fra Lillehammer!

Skrevet

fløtekake.......aldri hørt.

Skrevet

Bløtekake.

Samboeren min er fra Stavanger og familien hans sier "Fløtekake". Mange rare ord der nede i Rogaland ;-)

Skrevet

Haha ja kan tenke meg det:)

Som foreksempel "løye"

Skrevet

Det stusset mest på da vi først ble sammen og jeg var med på besøk var "benken" for sofa ;-)

For med er en benk enten kjøkkenbenk eller evt benk ute ;-)

Skrevet

Hehe..

Skrevet

Eg seie blautekaka og e fra Hordaland... Eksen min var fra Jæren og han sa fløtekake...

Skrevet

Bløtekake eller kremkake.

 

Er fra østlandet, vestfold. Bodd 8 år i Bergen og hørte vel bløtekake der også tror jeg.

Skrevet

fløytekaka :) fra karmøy (sør)

Skrevet

Bløtkake.

 

Har heller ikke hørt fløtekake.

 

Er fra østlandet.

Skrevet

hva er teit med å si fløtekake forresten????? er den ikke dekket av FLØTE kanskje?????????????????????

Skrevet

Si det, men det ser tydelig ut som om det kun er vi fra Rogaland området som sier det:)

Skrevet

ja bare vi som har skjønt det hihi

Skrevet

flødekaga,,,stavangersk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...