sothøna Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Nå har vi jo 2 inntekter og det er jo litt kjipt og gå ned til bare en. Vi har 2 barn i barnehage, 1700000 i lån, mannen min har en grunnlønn på nesten 400000 i året. Hvilke støttemuligheter har jeg? Har ikke lyst å ta opp studielån. Hvor mye penger får dere andre som studerer?
Gjest frøkenvetikke Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Kjenner ikke til noen annen støtte enn studielån/stipend i fra Lånekassen. Hvorfor vil du ikke ha det da?
sothøna Skrevet 14. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2007 Har ikke lyst på mere lån enn det vi allerede har.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Siden mannen din tjener såpass godt, vil du ikke få noe annet i støtte enn lån fra lånekassen. Mannen min tjener mye mindre, og jeg får ingen stipend, kun lån. Studielån er jo ett legitimt lån, så jeg har ihvertfall ingen betenkeligheter med å ta opp det.
Gjest frøkenvetikke Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Studielån er jo noe litt annet enn andre lån. Har man ikke råd til å betale, slipper man... osv. (men rentene løper da, med mindre man har særskilte grunner til betalingsutsettelser).
rødblåoggrønn Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Alternative løsninger: Be om avdragsutsettlese på lån i banken. Studer på deltid og jobb deltid. De fleste må nok ta opp litt studielån ved siden av.
Gjest frøkenvetikke Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Og du betaler jo da heller ikke på lånet før du er feridg med å studere. Jeg antar du har lyst til å studere for å bedre bakgrunnen og kanskje et snev av håp om høyere lønn? I så fall vil du jo ikke ha noen problemer med å ekspedere det når du så er ferdig med å studere... Har i grunnen aldri hørt om noen som kvier seg for å ta opp studielån altså...
sothøna Skrevet 14. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2007 Kanskje et dumt spørsmål, men hva er et legitimt lån?
Gjest Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Kan du søke lønnet permisjon for å gjøre noe som er (i det minste svakt) jobbrelatert?
Puncky med nr tre i magen Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Med legitimt mener jeg at bankene syns det er ett helt ok lån å ha. Blant annet ser ofte ikke banken på det lånet engang når man søker om bolig. Og det er ett trygt lån som ikke overføres til ektefelle ved død, og de har gode ordninger hvis man har fryktelig dårlig lån.
sothøna Skrevet 14. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2007 Det jeg skal studere i ikke jobbrelatert i det hele tatt. Tenkte å ta sykepleien. Får kanskje bare søke om studielån da. DEt er jo ikke før neste år.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. august 2007 #12 Skrevet 14. august 2007 Du kan jo spare så mye penger du bare kan nå mens du venter og så ta deg en deltidsjobb ved siden av studiene. Evt studere litt på deltid. Men studielån har jo de fleste med høyere utdanning. Vi kommer til å ha 600000 til sammen i studielån nar mannen er ferdig. Men vi kan ikke gjøre så mye annet om vi vil ha utdannelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå