Gå til innhold

Må barnet bo hos far?

Gjest leiavfolksomikkeforstår

Anbefalte innlegg

Gjest frøkenvetikke
Skrevet

Om man blir enige i at barnet bor hos mor og at mor har hovedansvaret for barnet. Må barnet likevel bo hos far, for eksempel 1 dag i uken? Er det ikke bedre om far heller leverer til leggetid? Blir jo litt mer stabilt for barnet da...

Hvordan praktiserer andre det?

Videoannonse
Annonse
Gjest frøkenvetikke
Skrevet

noen som har noen erfaringer å dele?

Gjest frøkenvetikke
Skrevet

Spørsmålet er vel egentlig om barnet kan bo hos mor hele tiden, altså alle hverdager. Eller er man nødt for å gå for andre løsninger, selv om man bor i nærheten av hverandre og far er sammen med barnet flere ganger i uken.

Skrevet

Det er mange måter å løse dette på, og det kommer selvsagt ann på alderen til barnet. Med de helt små, anbefalles det hyppige og korte samvær, for så å øke tiden barnet er sammen med den andre foreldren gradvis slik at det etterhvert blir til en overnatting og også lenger. Men man MÅ ingenting, dersom dere to er ening om hvordan dere skal gjøre det. Personlig tror jeg vel det er viktig for barnet å (når h*n blir større) å også sove hos far slik at båndene mellom far og barn blir sterkest mulig.

Skrevet

jeg har hovedansvaret for dattern min, vår avtale er annen hver helg og en gang i uka.

det som er mest vanelig når den ene har hovedansvaret.

Sover ikke over iuka.

Skrevet

Det er en sak mellom dere. Han kan forlange det, men hvis dere syns noe annet er greit, gjør dere det. Vet om noen som bare har samvær med far annen hver helg, noen som bor hos far hver tredje uke og andre som har samvær annenhver helg og en dag i uken.

Gjest frøkenvetikke
Skrevet

Godt, da vet jeg det. Jeg synes det virker så forstyrrende om barnet skulle sove hos far midt i uken. Vil jo få nok av samvær med far uansett..

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor gammelt barnet er. Dere kan velge selv hvordan samværet skal være.

Da lillegutt var spebarn ordnet vi det sånn at far så barnet litt hver dag i stedet for at det skulle gå over en uke mellom hvert samvær.

Men du kan ikke nekte barnet å bo hos far i samværet med mindre du har en veldig god grunn.

Gjest frøkenvetikke
Skrevet

Får man lov til å bestemme akkurat som man vil, bare man er enige? Eller MÅ far ha så så mye samvær?

Skrevet

Dette er noe dere avtaler men det har også noe med farsbidrag og gjøre.

Den avtalen vi har kommer han under en hvis antal timer og da må han betale for det. Ser han barne mere betaler han mindre også.

Bare for og ha sagt det er det min x som har valgt avtalen vår.

Han er en arbeidsnarkoman så han mener selv han ikke har mere tid.

Gjest frøkenvetikke
Skrevet

Hvordan fungerer farsbidraget? Hvor mye er det snakk om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...