Gå til innhold

Grr. LItt irritert på min datters venninnes foreldre nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 9 har mange venninner. To av dem heter "Pia" og "Helene" og bor i nærheten av hverandre.

"Pias" foreldre synes jeg av og til er litt fiendtlige til min datter på en eller annen måte. Hun får sjelden lov til å være med henne, med mindre Helene også får være med.

Den eldre søsteren til Pia har vært ekkel mot min datter og sier at hun er dum osv, og at hun er slem mot Helene, noe både Helene og datteren min benekter. Resultatet var at min jente lenge ikke turde å gå på besøk til Pia fordi hun var redd for storeøsteren (som er 15 år).

Min datter begynte på dansing i fjor, sammen med Helene. Avtalen var at vi skulle kjøre og hente hver gang, fordi Helenes foreldre jobbet. En annen klasseveninne - Oda - gikk også der, viste det seg, så jeg avtalte da med hennes mor at vi to skulle kjøre de tre jentene annenhver gang, for å dele byrden.

Så begynte Pia også på denne dansingen, og da i stedet for at vi tre foreldre skulle dele på å kjøre alle de fire jentene, ble det til at å Pias foreldre kjørte hver gang, med bare Pia og Helene i bilen, mens Odas mor og jeg stort sett byttet på å kjøre våre to.

En gang jeg traff Pias mor der, sa hun noe om at det var litt mye utestenging mellom min datter, Helene og Pia....og jeg forsto det slik at hun mente at min datter stengte Helene ute.

For to dager siden var Pia hos oss - endelig en venninne som var kommet hjem fra ferie. Min datter inviterte henne på overnatting, men hun kunne ikke før i morgen, onsdag.

Datteren min har gledet seg masse, men i dag får hun vite at Pia ikke kunne likevel, fordi hun skal på Badeland med Helene.

Dette hadde jeg aldri tillatt for min datter - at hun først avtalte noe med én venninne, men så lot henne avlyse fordi hun skulle noe morsommere med en annen. Da hadde jeg i det minste sett til at den første venninnen fikk være med også.

Men jeg føler at dette er sånt disse foreldrene tillater så lenge det er min datter det gjelder...at de ikke .iker henne, og derfor lar de datteren gjøre sånt.

Jeg er sikkert paranoid, men det er ikke første gangen sånne ting skjer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, sånn oppførsel syns jeg er utidig. Har også ei jente på 9 år, og har opplevde litt av hvert med ei venninne av henne der vi bodde før. Når vi flyttet var jeg glad vi slapp å ha noe mer med henne å gjøre, slemt sagt kanskje, men sant.

Det som er så dumt med jenter er at det sjeldent går bra å leke mer enn 2, blir det 3 eller flere ender det ofte med krangling og utestenging. Gutter er mye flinkere å leke mange sammen. Kjempedumt! Jenter kan være skikkelig ufyselig med hverandre, dessverre....

Skjønner godt du reagerer jeg.

Skrevet

Ja, det er mye tull jenter imellom. Men datteren min har en annen venninnegjeng også, som hun egentlig er mye mer sammen med, og der er det sjelden sånt nå lenger (før var det alltid intriger og klikkdannelser med alle jentene i klassen).

Og så føler jeg at nesten er mer foreldrene som pusher denne jenta enn det er henne selv. At hun selv gjerne vil være med min jente, men ofte ikke får lov av foreldrene.

Skrevet

Er det andre som har opplevd lignende?

Skrevet

Jenter er jenter verst er min erfaring. Tre jenter er sjelden en heldig kombinasjon. Har selv tenåringsdøtre og har vært borti problemstillingen mange ganger, spesielt med hun på 14. De er 3 gode venninner, men av en eller annen grunn er det sjalusi og utestenging titt og ofte. Vi prater med dem om det, foreldrene er venner, og det skal sies at ingen er verken bedre eller verre enn andre av disse tre jentene...

Har ikke så mange råd annet enn at det er lurt å snakke med foreldrene og jentene om det. Kanskje det ikke er helt som du tror bestandig, det er min erfaring:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...