Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å prøve å gi gutten min på 3 mnder MME i tillegg til MM på kveldene. Bruker 3-4 timer hver kveld på å prøve å legge han, sovner som oftes ikke før midnatt. Ammer han flere ganger disse timene, men d virker ikke som om han blir helt mett. Er stor til å være 3 mnder, over 7 kg. Har aldri brukt MME før, kun fått MM. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt min gutt tillegg på kvelden fra han var 2 uker (er nå 2,5 mnd), snakket med HS om det og fikk bare positiv tilbakemelding, så jeg ville gjort det, det viktigste er at gutten blir fornøyd.

Skrevet

Vi begynte med det da gutten var 4 mnd. Han roet seg ikke etter amming på kvelden......... Gav han flaske i tilegg og da sovnet han momentant..........

Nå er han 6 mnd. Han ammes på sengekanten og drikker 200 ml mme også...... Ellers i døgnet får han bare grøt og mm....

Skrevet

Jeg gidde min sønn mme i tillegg til mm på kvelden da han var på den alderen og før det og.. Fungerte veldig bra her. Men han sovnet ikke uansett før rundt 2230-23, noe han fortsatt gjør (5mnd)... Jeg brukte da Nan og den fungerte bra, men måtte skifte til Collett da han skulle over på Nan2.. Han tålte ikke Nan 2... Lykke til og håper du har bedre lykke med å få din sønn til å sove tidligere.

Skrevet

jeg pumper om natten eller morgenen og sparer det til kvelden å gir det på flaske så slipper jeg mme

Skrevet

Heisann!

Hvis du velger å gi mme; husk på å gi etter at du har ammet, slik at melkeproduksjonen ikke synker pga babyen ikke kobles til... ;)

Gir noen ganger mme på kvelden selv, men han sovner ikke før rundt 12 for det. Hvis man vil ha dem til å legge seg tidligere fant jeg med min forrige ut at da må man stå opp tidligere med dem om morgenen. Enn så lenge gidder jeg ikke det med nr 2... :P

(7 kg ved 3 mnd. er vel forresten ganske gjennomsnittlig...? Ihvertfall har min gutt samme vekt og ligger midt i disse vekstkurvene hos HS)

Skrevet

Melkeproduksjonen din vil uansett gå ned dersom du velger å spe på med mme. Du kan ikke pumpe litt på formiddagen og gi på flaske på kvelden?

Snart kan du jo begynne med grøt. Det annbefales å gi grøt som tilleg istedet for mme fra ca 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...