Marianne87 Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Noen her som opplever at når en går får en plutselig veldig vondt i den ene lysken? klarer nesten ikke gå. er dette normalt? Er i uke 32. En annen ting er at de siste dagene har jeg hatt ekstremt vondt øverst i magen. rett under brystene nesten. Noen som vet hva dette kan komme av? gjør så vondt at jeg nesten må kaste opp til tider :/ Takk for hjelp
kokkelimonke Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Heisann! Nå skal det sies at jeg ikke er 100% sikker på hvor lysken ligger hen, men hvis det er helt nederst i magen på hver side av skambeinet og helt øverst i låret på hver side, så har jeg akkurat de samme smertene som deg. Gjør ufattelig vondt å reise seg opp, og spess å snu seg i senga. Jeg vet ikke helt hva dette kommer av, men JM har nevnt noe om at ungen ligger med hodet langt nede og presser på ligamenter og nerver. Og at dette er helt normalt. Men ufattelig vondt, det kan jeg skrive under på at det er. Når det gjelder smertene øverst i magen så har jeg desverre ikke noen fornuftige svar. God bedring ihvertfall, og lykke til :-)
Marianne87 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 okei takk for svar;) da ligger sikkert babyen langt nede og klemmer på noe, klarer nesten ikke stå :/
Pampers123 Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Sikker på det ikke er bekkenløsning da?Jeg har vondt i lysken/skambenet og det er pga bekkenløsning..
kokkelimonke Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Det er godt mulig. Men min JM mente at smertene mine kommer av ligament/nervesmerter. Men tok jeg rett ang hvor lysken ligger ? (litt småflaut å ikke vite, men ;-)
Pampers123 Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Kan godt hende det er nervesmerter Tror du har rett ang hvor lysken
Marianne87 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2007 ja lysken ligger nesten i låret. helt nede i magen/underlivet. Tror ikke det er bekkenløsning for da tror jeg det hadde vært konstant like vondt hele tiden. Det gjør liksom plutselig veldig vondt så jeg ikke klarer stå ordentlig engang og så går det litt over og kommer tilbake igjen. Jordmor sa forrige gang at babyen allerede ligger med hodet ned i bekkenet så kanskje den bare ligger langt nede nå og derfor gjør det vondt.
kokkelimonke Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 Da har vi nok funnet grunnen :-) Jeg har hatt slike smerter siden uke 26 sånn ca (er i uke 35 nå), men lillemann har det kjempe fint inni magen min, så dette er heldigvis ikke noe å være engetselig for, det er bare ufattelig ubehagelig når det står på som verst.
Sussa jan 2016<3 Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Sjøl har eg vondt i lysken, som e fra innersiden av kneet til "trultemor".!t Har hatt det siden eg fant ut at eg va gravid, men kor ont det gjør e forsjellig i løpet av dagen, og det e en del av bekkenløsninga som eg åsså har. Det kan gjøre sinnsykt vondt når eg vrir meg, og spesielt visst eg ligg og skal opp. eller rundt. Har vært å prøvd behandling hos naprapat, har hatt gode resultater, men det blir jo ikkje heilt borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå