Gå til innhold

Heksa Gram og Pentaene!! (Nicket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare si tusen takk til deg!!

Dro til legevakta i går og spurte om og få smertestillende og det fikk jeg:)

Hadde ikke så lyst og dra dit, for vanligvis har smertene begynt og gå litt over når vi kommer dit, så har vi måttet sitte og vente i timesvis på leger og blodprøvesvar, så har de sendt meg på sykehuset til observasjon, noe jeg synes er ganske bortkastet når smertene likevell er over.....

Men i går sa jeg bare at jeg ikke giddet mer og at de måtte bare gi meg noe, og snille legen satte sprøyte og sendte oss heldigvis hjem igjenn så vi fikk sove. De har heller aldri nevnt tidligere at de faktisk HAR smertestillende og gi meg, de har drevet og snakket om paracet og paragin forte men da må jeg bare le, for det hjelper ikke en brøkdel engang.

Fikk du hyppigere anfall jo lengere du kom ut i svangerskapet? Og merket du om det var noe du spiste som gjorde utslaget?

Sorry at det ble så langt....Ville bare sende deg en STOR takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare dytter litt så hun kansje ser det!

Skrevet

Så bra at du fikk hjelp! Husker hvor vondt det var...

Fikk første anfallet da jeg var 6 mnd på vei, og da kom det på natta, over 5 timer siden siste måltid.

Ble verre etterhvert ja :( De siste ukene var det gjerne 1-2 ganger i uka.

Prøvde å spise små måltider, spise sakte, ligge unna alt fett og generellt være så sunn som fy, men for meg hjalp det ikke i det hele tatt.

Fikk fjerna galleblæra da guttungen var rundt 4 uker gammel, har ikke hatt plager etter det :)

Koselig å kunne hjelpe til :) Håper du slipper flere anfall!

Skrevet

Jeg håper jeg også slipper, men nå har det vært 1-2 anfall i uken og de varer bare lengere og lengere så jeg regner med at det kommer fler:(

Jeg prøver og ikke spise noe slags fett, og drikker mye vann, men føler heller ikke at det hjelper så mye egntlig.

Får bare håpe junior blir moden fort og kan komme ut snart.

Skrevet

11. September, så det er bare en mnd igjenn heldigvis, men bynner og bli forferdelig utslitt av disse anfallene, kjenner at jeg ikke takler dem like godt som i begynnelsen. Har også ei jente på snart 11 mnd...Synes det er så kjedelig når jeg ikke får tatt meg sikkelig av henne. Men heldigvis har jeg snille svigerforeldre og flink mann som tar seg av oss!

Skrevet

Hør med legen om du kan få fjerna steinene evt hele galleblæra ved kikkhullsoperasjon. Jeg fikk beskjed om å vente til 6 uker etter fødselen, men siden anfallene fortsatte, gikk det fint å ta det litt før.

Skrevet

Ja, har snakka med en kirug, han sa jeg skulle ta kontakt etter fødsel, enten ved et nytt anfall, eller om jeg ikke hadde noen anfall så skulle jeg likevell på UL 3mnd etter fødsel for og sjekke. Måtte du i narkose eller kunne du ligge med lokalbedøvelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...