Tubbies Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Jeg er i uke 24 og hører slett ikke til her inne...men det er vel her jeg eventuelt finner dere som bruker krykker ;o) Bekkenløsninga har forverra seg slik at fysio anbefaler bruk av krykker. Men det er jo umulig å bruke hele tida. Jeg kan nemlig gå, men er avhengig av å ha sitteplass lett tilgjengelig for å slappe av innimellom smertene. Hvordan bruker dere krykkene? Hvor ofte/ hvilken sammenheng? osv...
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Jeg brukte krykker en periode når jeg var omtrent like langt på vei som deg. Jeg brukte dem ikke mye, gikk ikke lange avstander, det kunne jeg ikke uansett. Likevel brukte jeg dem en del hjemme for å avlaste bekkenet. Tok dem gjerne med meg dersom jeg var på besøk hos andre også. Jeg syns det var deilig å kunne slappe av i bekkenet mens jeg bevegde meg. Hos meg har bekkenløsningen blitt noe bedre i 3. trimester, og tror det er vanlig hos flere, håper det kommer seg litt hos deg også om noen uker. Vet så altfor godt hvordan du har det... Men, jeg ville prøvd krykker og brukt dem om ikke mye så litt. :-)
Brenda med 2 ute Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Jeg fikk så sinnsykt vondt en stund, skjedde tre fire dager før hodet til bebien festet seg ordntlig og da gikk alle bl plagene over=) Stabiliserte opp alt skikkelig. Så da kastet jeg krykkene! Så jeg blev bedre når jeg blev høygravid rart nok. At 2 trimester er nydelig er bare sprøyt om du spørr meg;)
conney skal ha nr 2:) Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 har fått krykker, men bruker det bare på det værste.. Men etter at hodet festet seg i bekkenet så har faktisk bekkenet blitt mye bedre og det er en befrielse..håper det holder seg sånn lenge..
leila Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Jeg hadde veldig bekkenløsningsplager en periode og brukte krykker. Den vanlige "hoppinga" man bruker når man har skadet fot ol gjorde dritvondt, så jeg fant ut at det beste var å bruke dem som et ekstra par føtter, alstå tenke deg at du er firbent... Også passe på at du for hvert steg kjenner at vekta ligger mye over i arma. Jeg brukte krykkene så ofte jeg kunne og synes det hjalp veldig, var akkurat som om bekkenet fikk litt fred til å komme seg på plass igjen. Plagene mine var helt grusomme, men nå i uke 33 er jeg krykkefri. Spør fysioterapauten din om ganglag, jeg fikk noen gode tips om å fjære litt i beina og ikke lande tungt på hælene når man går. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå