Gå til innhold

Sur lukt i RENE klær, trenger vaskemaskin tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskinen er noen år gammel og nå har det begynt å lukte surt av klærne, uansett hvor varmt jeg vasker.

Tenkte jeg skulle gi den en siste sjanse, den funker fint ellers.

Finnes det noe man kan rense vaskemaskiner med? Hvor kjøpes det evnt?

Mener jeg har hørt noe om å rense maskin med eddik?!

Noen med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ha litt eddik i doseringskammerset og sett maskinen på kokvask. og så en gang med vanligvaskepulver.

Skrevet

åå..dette lurer jeg også på..

vaskemaskin vår er bare 2år,og allerde lukter det surt av rene klær,og det er ikke noe i lofiltre..så er ikke det...irriterende..

tenkte hvertfall å kjøre maskin uten klær i på 90 grader en dag,med vaskepulverå skyllemiddel,se om det hjalp..men har ikke kommet så langt,satt faktis å snakket med gubben om det i går.. =)

Skrevet

- ta klærn ut av maskinen med en gang

- noen ganger kan det lukte surt av enkelte skyllmiddel etter en stund, bytt evt. det i en annen type

- tøm filteret ofte

- ville ikke hatt skyllemiddel i om du skal kjøre maskinen uten klær. Skyllemiddelet er litt likt balsam og kan kapsle inn lukt i maskinen

Skrevet

tar klær ut med en gang,hender om jeg setter på en maskin med 90graders vask før jeg legger meg at det blir liggende til dagen etter,men lukter surt fordet,er ikke noe i lofiltre,bytter ofte på skyllemiddel,blir å fort lei av en lukt..

men skal ikke bruke skyllemiddel når jeg kjøre maskin uten klær i da:) da vet jeg det,har ikke prøvd da,men bare tenkte å kjøre på samme måte som med klræ jeg.. =)

Skrevet

jeg synes klærne lukter mer surt av omo enn blenda

Skrevet

En venninne av meg har samme problemet, vi fant ut at det kunne være fordi hun alltid lukket døra på maskinen igjen etter at den var ferdig oghun hadde tatt ut klærne. Sånn at det aldri tørket skikkelig inni der...

Skrevet

I utgangspunktet lukter det ikke noe av tøyet om det ligger i maskinen opp til ett døgn er min erfaring.

Skrevet

vi bruke omo..hmm...kanskje vi skal gå over til blenda da...kan jo prøve,må kjøpe vaskepulver idag,så kan jo prøve me blenda å se..=)

Skrevet

kanskje det kan være det..men jeg lukker aldri døren,vet det kan bli sur lukt da..men har jo en mann og en gutt på 2år,og spesielt sistnevnte er glad i å lukke igjen ting som er åpent..hmm...

Skrevet

Vi fikk ogsaa sur lukt da vi brukte Omo - forsvant med en gang vi bytta til Blenda. For aa bli kvitt lukta vaska vi klaerne paa 80 grader (de som ikke taalte det var jo uansett oedelagte, saa det var verdt sjansen) og da var lukta borte. Lykke til!

Skrevet

Kan hjelpe å kjøre en tom maskin på kokvask med et par oppvaskemiddeltabletter i.

Skrevet

vi hadde detsamme problemet der vi bodde før, måtte etter hver vask åpne den luken nede på maskinen der filteret sitter for å tømme den på det vann som blir liggende, og så ha den luken og døren åpen sånn at den tørket opp.. Helt håpløst. Tror det var fordi det var så fuktig på badet. Nå som vi har gulvvarme så trenger vi bare å ha døren litt på gløtt og litt varme på i gulvet så går det helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...