Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 jeg er alene med sønnen min og jeg har fått ny kjæreste, og da lurte jeg på hvis jeg får barn med han mister jeg da os min?? og barnetrygden min noen som vet noe om dette??
AneB Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Jeg TROR at det er sånn: Du beholder OS og barnetrygden ett år etter at du har flyttet sammen med en mann som ikke er barnefaren til barnet ditt. Om du får barn med nye kjæresten går jeg ut fra at du har tenkt å bo med han, og mister stønadene etter et år, hvis det er som jeg tror.
Gjest Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Dersom dere flytter sammen og får barn mister du stønader mnd etter at barnet er kommt trur eg. Er ihvertfall sånn med utvida barnetrygd. Men om dere bur sammen uten felles barn så har du rett på den i 1 år frå dere flytter sammen. Om dere ikkje bur sammen har du vel rett på alle stønader vil eg tru.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Du mister alt av stønader når du har vært samboer ett år. Du mister alt av stønader umiddelbart dersom du får barn. Hør med NAV dersom du er usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå