krepsen75 Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Igår var jeg hos legen. Han fant ikke hjertelyden. Er i uke 16, så den skulle jo være rimelig grei å finne? Så han sendte meg til ekstraordinær ultralyd. HELDIGVIS så vi en sprell levende baby og et hjerte som slo. Fantastisk. Vi ble så lettet. Det var litt ekkelt. Noen andre som ikke har hørt hjertelyden selv om de er kommet så langt som uke 16?
mammaTilLinnea Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 er 16 uker nå jeg også etter tidlig ul:) var hos jordmor i uke 14, lyttet da etter hjertelyden. hørte den i kanskje 5 sek, så svømte babyen unna, og stille ble det! jordmor mente jeg var lengre på vei da pga høyt symfysemål, iallefall 16 uker mente hun. så var bare så vidt vi fikk høre den da! de har jo mye plass å røre seg på enda, og kommer vel an på hvordan de ligger også! du kan nok ta det helt med ro:) men så fint å få en ekstra ul da!
gravid me nr 8 :-) Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 visst morkaka ligger foran så kan d vær vanskeligere å høre hjerte lyden sier di...jeg ligger også over symfyse målet men,er ikke lenger på vei for d om...di mente d var en stor baby som var årsaken til d....
Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Jeg har opplevd det samme! Syns det var skikkelig ekkelt. Tror jeg var i uke 18 faktisk. Men, på UL var alt fint. Nå er jeg i uke 26 og legen har ingen problemer med å finne hjertelyden. Morkaken ligger ikke foran heller.. Vil bare si at jeg tror egentlig så er det ganske vanlig, men like ekkelt for den det gjelder!! Lykke til videre!! )
ღsommermage2010ღ Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Legen min slo opp i boka og sa at det ikke er vanlig å høre hjertelyden før uke 22... Han lette litt, men fant ingen hjertlyd. Jeg kjenner det er liv det er inne, så jeg stresser ikke med hjertelyden. Men, liker å kjenne at det er liv der inne hver dag!
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Hos meg fant de ikke hjertelyd da jeg var i uke 31... Var hos lege i en time før de fant den. Det var første gang jeg opplevde det og syns ikke det var noe hyggelig i det hele tatt. Måtte ta en tur til føden på kvelden for jeg ble så bekymre og da fant de hjertelyden med en gang, heldigvis! Har vert på kontroll til jm etter det og har da fått beskjed om at det kan skje, og det kan ha noe med hvordan baby ligger.
Tooblind Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Jeg er 14+5 og var hos lege i forrige uke. Hun fant hjertelyden med en gang, men det er nok veldig individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå